Caută
Close this search box.

Din decembrie, revin trenurile Intercity în România

CFR Călători va readuce, după opt ani de pauză, trenurile Intercity în România, deși nu sunt vagoane noi și infrastructura este în suferință, astfel că vor fi și lungi distanțe cu viteze de sub 60 km/h. 

– Oprește la Ploiești Vest, Brașov și Teiuș

IC 531 București Nord (13.20) – Cluj (21.49)

IC 532 Cluj (8.10) – București Nord (16.51)

– Prețul biletului București – Cluj 130 lei la clasa 2 și 186 la clasa 1. La trenurile IR prețul este 99 de lei la clasa 2.

IC 531/521

București Nord – Arad, 626 km, 10 ore și 17 minute la dus și 10 ore și 32 de minute la întors, viteză medie 59 km/h

– Oprește la Ploiești Vest, Brașov, Teiuș, Alba Iulia, Deva.

Din trenul IC 531 se desprind la Teiuș aceste vagoane care merg la Arad.

Preț București – Arad, 164 lei la clasa a 2 a și 213 lei la clasa 1

La trenurile IR prețul este 120 de lei.

Cea mai lungă distanță care va fi parcursă fără oprire de trenurile românești de pasageri în 2023 va fi Brașov – Teiuș, 229 km, 4 ore și 10 minute, cu o viteză medie de numai 54 km/h. Trenul IC 531 și perechea sa vor fi singurele care nu vor opri între cele două orașe, iar prețul biletului va fi 83 de lei. Între Brașov și Sighișoara sunt restricții și lucrări, viteza medie fiind 42 km/h. De la Sighișoara la Teiuș viteza medie este 89 km/h (porțiune recent modernizată).

La un tren RE, care face cu 40 de minute mai mult, prețul este la mai puțin de jumătate (39 lei față de 83 lei).

Citește și: Maestrul naiului, Gheorghe Zamfir, în ipostază de pictor

De la București la Timișoara nu există trenuri IC, fiindcă cele mai rapide trenuri IR fac 9 ore și 46 minute pe 533 km, magistrala 100 fiind într-o situație deplorabilă (o mulțime de restricții de viteză, nevoie urgentă de reabilitare).

IC 521: București Nord (13.20) – Arad (23.37)

IC 522 Arad (6.19) – București Nord (16.51)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri