Caută
Close this search box.

Av. Elena Radu: Este cazul să deconspirăm măcar o parte a acoperiților din justiție!

Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, cunoscuta avocată Elena Radu a radiografiat recente propuneri şi modificări legislative operate ad-hoc despre care românii nu au fost informați. Aceasta atrage atenţia că printr-un act normativ emis de Guvern toţi absolvenţii Academiei Naționale de Informații «Mihai Viteazul» pentru nevoile SRI și pentru alte autorități publice cu atribuții în domeniul securității naționale vor fi înscrişi într-un Registru Matricol Special (n.r. – o bază de date electronică, gestionată la nivelul SRI în conformitate cu legislația privind protecția informațiilor clasificate). Ca atare, accesarea datelor din respectivul Registru Matricol Special se va putea face doar de către persoane care dețin autorizație sau certificat de acces la informații clasificate cu nivel de secretizare corespunzător şi cu respectarea principiului nevoii de a cunoaște.  Urmarea: toţi absolvenţii şcoliţi la Academiei Naționale de Informații «Mihai Viteazul» pentru nevoile SRI și pentru alte autorități publice cu atribuții în domeniul securității naționale vor putea activa acoperiţi în diverse instituţii/autorităţi publice, în instanţe, parchete şi în politică! 

Dar iată ce dezvăluie avocata Elena Radu:

Potrivit art. 201 din Legea nr. 1/2011 a Educației naționale: ”Se constituie Registrul Matricol Unic al Universităților din România, denumit în continuare RMUR. RMUR este o bază de date electronică în care sunt înregistrați TOȚI STUDENȚII din România din universitățile de stat sau particulare acreditate ori autorizate să funcționeze provizoriu. Registrele matricole ale universităților devin parte a RMUR, asigurându-se un control riguros al diplomelor”. Însă nu orice student trebuie înregistrat în acest Registru. Din acesta vor fi excluşi acoperiții SRI!

Asta stipulează OUG nr. 84/2019, că în RMUR NU TREBUIE ÎNREGISTRAȚI:

“a) Studenții Academiei Naționale de Informații «Mihai Viteazul» înmatriculați la programe de licență, master și postuniversitare pentru nevoile SRI și pentru alte autorități publice cu atribuții în domeniul securității naționale;

b) Cetățenii străini pregătiți în cadrul Academiei Naționale de Informații «Mihai Viteazul» pe bază de protocoale încheiate în acest scop între SRI ȘI organe similare de informații ale statelor de care aparțin aceștia, în condițiile legii.”

De unde urgența și situația extraordinară care să modifice prin OUG o lege în sensul acesta? Pentru că nu exista nicio urgenţă sau situaţie extraordinară!

Însă în România, prin OUG se poate legifera de mult timp orice!

În Parlament s-a modificat textul OUG menţionatã anterior prin Legea nr. 93/2021 şi a intrat în vigoare următorul text:

Fac excepție de la obligativitatea înregistrării în RMUR:

a) Studenții Academiei Naționale de Informații «Mihai Viteazul» înmatriculați la programe de licență, precum și personalul serviciului român de informații și al celorlalte autorități publice cu atribuții în domeniul securității naționale înmatriculat la programe de master profesional și studii postuniversitare;

b) Cetățenii străini pregătiți în cadrul Academiei Naționale de Informații «Mihai Viteazul» pe bază de protocoale încheiate în acest scop între Serviciul Român de Informații și organe similare de informații ale statelor de care aparțin aceștia, în condițiile legii.

(13) Înregistrarea persoanelor prevăzute la alin. (1^2) se face într-un REGISTRU MATRICOL SPECIAL, denumit în continuare RMS, care este o bază de date electronică, gestionată la nivelul SRI, în conformitate cu legislația privind protecția informațiilor clasificate.

(14) Accesarea datelor din rms se poate face, cu respectarea principiului nevoii de a cunoaște, doar de persoane care dețin autorizație sau certificat de acces la informații clasificate cu nivel de secretizare corespunzător”.

(Găsiți aici fisa proiectului de Lege nr. 93/2021 ca să vedeți și expunerea de motive a OUG https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=18383)

Deci, care va să zică, toți cei care au terminat ”CEVA” la Academia de Informatii ”Mihai Viteazul” SUNT ”SECURIȘTI” SCOLIȚI, că așa se menționează în expunerea de motive a OUG care bagă pe acoperiţii SRI într-un registru special: pentru a nu ”devoala identitatea unor agenți ai SRI sau ai altor instituții cu atribuții în domeniul securității naționale”.

De ce de ani de zile era public că ai terminat ”ceva” la Academia “Mihai Viteazul” și dintr-o dată trebuie băgat la ”secret” în Registrul Matricol Special (RMS) gestionat de către SRI, care este un document clasificat, la care au acces, doar dacă invocă principiul nevoii de a cunoaște, numai persoanele care dețin autorizație sau certificat de acces la informații clasificate cu nivel de secretizare corespunzător (adică ORNISS)?

Ce e cu principiul nevoii de a cunoaște? Este un principiu inventat printr-o Hotărâre de Guvern, care nu are nici rang constituțional și nici legal. A fost inventat de Guvern și introdus prin HG nr. 585/2002 prin care s-au aprobat Standardele Naționale de Protecție a Informațiilor Clasificate în România, standarde în care se menționează că ”necesitatea de a cunoaște” este “principiul conform căruia accesul la informații clasificate se acordă în mod individual numai persoanelor care, pentru îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, trebuie să lucreze cu astfel de informații sau să aibă acces la acestea”. (https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/37319)

Deci, pornind de la expunerea de motive a OUG nr. 84/2019, toți cei care sunt studenți sau au terminat ”ceva” la Academiei Naționale de Informații “Mihai Viteazul” sunt „acoperiți”de SRI, fie ei judecători, procurori, avocați, parlamentari etc.

Despre aceşti ”acoperiții” nu puteam aflã nimic pentru că nu avem ORNISS și, ne spune SRI prevalându-se de ce zice legea, că datele despre aceste persoane sunt informații clasificate și nu avem acces la ele pentru că că nu e incident principiul ”necesității de a cunoaște”. Ca atare, SRI poate să introducă în Registrul respectiv pe cine vrea sub pretextul că a terminat niște cursuri. Dar SRI poate să creeze și ”identități” și ”acoperiți” care nu e musai să fi terminat o ”școală”, dar pentru care SRI poate inventa o diploma ….

Vă mai aduceți aminte de legile justiției și de Decizia CCR prin care s-au respins obiecțiile de neconstituționalitate? În  Legea privind statutul judecătorilor și procurorilor s-a statuat că CSAT emite numai decizii dacă constată că vreun judecător și procuror este ”acoperit”. Însă, CSAT nu emite decizie prin care să ateste că fiecare judecător și procuror a fost verificat și că nu este ”acoperit”, putând astfel ca CSAT să acopere pe cine vrea. Cu toate acestea, CCR a zis că nu e nicio problem, astfel că pot să rămână ”acoperiții” în justiție!

Dar tot CCR a zis prin Decizia nr. 21/2018 că prin procesul penal trebui să avem acces la informaţiile privind “acoperirea magistraţilor”, căci de aceea se verifică legalitatea urmăririi penale în camera preliminară și s-au declarat neconstituționale niște texte din Codul de procedură penală.

(https://www.ccr.ro/wp-content/uploads/2020/07/Decizie_21_2018.pdf).

Așa că dragi avocați, ar cam fi cazul să deconspirăm “acoperiții” din justiție.

Cum? Prin invocarea nulității absolute a urmăririi penale (și/sau a camerei preliminare) pe motiv că procurorul, organul de cercetare penală specială și/sau judecătorul de cameră preliminară sunt ”acoperiții” SRI și să cerem să se verifice dacă sunt înregistrați în RMU.

Că doar nulitatea absolută poate fi invocată oricând, nu? Iar cercetarea penală nu se poate face de ”acoperiți”, nu? Parcă justiția trebuie să fie independentă și imparțială, nu?

De aceea, ministrul Predoiu și „deștepții” care au redactat și aprobat proiectul de modificare a Codului de Procedură Penală – conform căruia orice dosar poate să fie dosar cu documente clasificate (informații obținute de SRI – raportat la legislația adoptată în ultimii ani prin care au băgat SRI în tot și în toate pe motiv de ”digitalizare”), iar avocat în dosarul penal poate fi numai avocatul care are ORNISS – să citească puțin Decizia CCR nr. 21/2018 și alte decizii ale CCR!

Iar Avocatul Poporului să se apuce și să studieze problema și să nu mai facă obiecții de neconstituționalitate numai făcându-se că face, aruncând numai o critică de neconstituționalitate a unui articol din Constituție ca să nu zică lumea că nu a atacat, iar după aia să se dea lovit de ce a făcut CCR!

Să pună mâna Avocatul Poporului să studieze de pe acum problema și să pregătească niște obiecții de neconstituționalitate întemeiate, nu praf în ochi pentru necunoscători. Aceasta deoarece și în obiecția de neconstituționalitate pe legile justiției asta a făcut: a aruncat praf în ochi pentru necunoscători, invocând numai încălcarea unor articole in Constituție și ignorând încălcarea articolelor esențiale.
Iar de la CCR, instanțe și parchete să își dea demisia cei care au terminat ”ceva” la Academia Națională de Informații «Mihai Viteazul»!  Să îi ia SRI-ul la el în ogradă și să nu îi mai ”împrăștie” prin diverse instanţe sau autorități publice!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri