Caută
Close this search box.

NY Times, investigație șocantă despre lumea copiilor-influencer. O piață nereglementată administrată de mame și dominată de prădători sexuali

Căutând celebritatea pe rețelele de socializare pentru fiicele lor minore, mamele postează imagini cu acestea pe Instagram. Conturile atrag pedofili și alți prădători sexuali, iar aceștia plătesc uneori pentru a vedea mai multe poze, scrie The New York Times.

Mesajele amenințătoare au început să sosească în căsuța de e-mail a Elisei la începutul anului trecut.

„Vinzi poze cu fiica ta minoră unor pedofili”, scria în unul dintre ele. „Ești o mamă bolnavă atât de obraznică, ești la fel de bolnavă ca noi, pedofilii”, scria altul. „Vă voi face viața un iad, ție și fiicei tale.

Elisa administrează contul de Instagram al fiicei sale din 2020, când fata avea 11 ani și era prea mică pentru a avea propriul cont. Fotografiile arată o fată luminoasă care modelează rochii de seară, echipamente de antrenament de înaltă calitate și body-uri de dans. Ea are peste 100.000 de urmăritori, unii atât de entuziasmați de postările ei încât plătesc 9,99 dolari pe lună pentru mai multe fotografii.

De-a lungul anilor, Elisa a primit tot felul de critici și știe foarte bine că unii oameni cred că își exploatează fiica. Ea s-a obișnuit chiar să primească mesaje înfiorătoare, dar cele de mai sus au fost extreme. „Cred că toți sunt pedofili”, a spus ea despre numeroșii urmăritori online obsedați de fiica ei și de alte fete tinere.

Elisa și fiica ei fac parte din categoria influencerilor de pe Instagram ale căror conturi sunt gestionate de părinții lor. Deși site-ul interzice copiii sub 13 ani, părinții le pot deschide așa-numitele conturi gestionate de mame până când fetele ajung la vârsta adolescenței.

Dar ceea ce începe adesea ca un efort al părinților de a impulsiona cariera de modeling a copilului sau de a câștiga favoruri din partea unor branduri de îmbrăcăminte, poate devia rapid într-o lume întunecată a prădătorilor sexuali, se arată într-o investigație realizată de The New York Times.

Cum remodelează social media copilăria

Mii de conturi examinate de NY Times oferă o perspectivă tulburătoare asupra modului în care social media remodelează copilăria, în special în cazul fetelor, cu încurajarea și implicarea directă a părinților. Unii părinți sunt forța motrice din spatele vânzării de fotografii, sesiuni exclusive de chat și chiar a costumelor de majoretă și a body-urilor purtate de fete către urmăritori în mare parte necunoscuți. Cei mai devotați clienți cheltuiesc mii de dolari pentru a alimenta relațiile cu minori.

Audiențele largi impulsionate de bărbați pot aduce beneficii familiilor, a constatat NY Times. Cu cât numărul urmăritorilor este mai mare, cu atât sporesc șansele de a obține reduceri, produse și alte stimulente financiare, iar conturile în sine sunt recompensate de algoritmul Instagram cu o vizibilitate mai mare pe platformă, care, la rândul său, atrage mai mulți adepți.

Un calcul efectuat de o firmă de analiză a audienței a descoperit 32 de milioane de conexiuni cu urmăritori de sex masculin printre cele 5.000 de conturi examinate de The Times.

Un „magazin de dulciuri”

Interacțiunea cu bărbații deschide, însă, ușa abuzurilor. Unii flatează, intimidează și șantajează fetele și pe părinții acestora pentru a obține imagini din ce în ce mai intime. The Times a monitorizat schimburi separate de mesaje pe Telegram în care prădătorii sexuali își imaginează fățiș că vor ajunge să abuzeze sexual de copiii pe care îi urmăresc pe Instagram și laudă platforma pentru că face imaginile atât de ușor accesibile.

„Este ca un magazin de dulciuri”, a scris unul dintre ei. „Dumnezeu să binecuvânteze insta-mamele”, a scris altul.

Interacțiunile tulburătoare de pe Instagram vin în contextul în care companiile de social media domină din ce în ce mai mult peisajul cultural, iar internetul este văzut ca o carieră de sine stătătoare.

Aproape unul din trei preadolescenți enumeră rolul de influencer ca obiectiv de carieră, iar 11% dintre cei născuți în generația Z, între 1997 și 2012, se descriu ca fiind influenceri. Așa-numita economie a creatorilor de conținut depășește 250 de miliarde de dolari la nivel mondial, potrivit Goldman Sachs, iar mărcile americane cheltuiesc peste 5 miliarde de dolari pe an pentru influenceri.

Experții în sănătate și tehnologie au avertizat recent că social media prezintă un „risc profund de nocivitate” pentru fete. Comparațiile constante cu celelalte fete și filtrele care le modifică fața conduc la sentimente negative de autoapreciere și promovează corpul ca obiect sexual.

„Sumele sunt atât de mari. Ce să facem noi?”

Dar urmărirea faimei online, în special prin intermediul Instagram, a supraîncărcat fenomenul adesea toxic, a constatat The Times, încurajând părinții să transforme imaginile copiilor lor în bunuri de larg consum. Unii dintre copii câștigă venituri de șase cifre, subliniază cotidianul american.

„Chiar nu vreau ca copilul meu să fie exploatat pe internet”, a declarat Kaelyn, o mamă din Melbourne, Australia, care, aidoma Elisei și multor altor părinți intervievați de The Times, a fost de acord să fie identificată doar cu un al doilea nume pentru a proteja intimitatea copilului său.

„Dar ea face acest lucru de atât de mult timp”, a spus ea. „Sumele sunt atât de mari. Ce să facem noi? Pur și simplu strângem taraba și plecăm?”

În investigarea acestui ecosistem în creștere și nereglementat, NY Times a analizat 2,1 milioane de postări pe Instagram, a monitorizat luni de zile discuțiile online ale pedofililor declarați și a analizat mii de pagini de rapoarte ale poliției și documente judiciare.

Reporterii au intervievat, de asemenea, peste 100 de persoane, inclusiv părinți din Statele Unite și din alte trei țări, copiii lor, experți în siguranța copiilor, angajați ai companiilor de tehnologie și urmăritori ai conturilor, dintre care unii au fost condamnați pentru infracțiuni sexuale.

Iată cum a găsit The Times eșantionul de 5.000 de conturi administrate de mame.

Conturile variază de la dansatoare ale căror mame selectează cu sârguință bărbați din rândurile urmăritorilor, la fete în bikini ai căror părinți încurajează în mod activ admiratorii masculini și le vând seturi foto speciale. Deși există câteva conturi administrate de mame pentru băieți, acestea reprezintă o excepție.

Pasul următor: OnlyFans

Unele fete de pe Instagram își folosesc influența din social media pentru a obține puțin mai mult decât reduceri la haine; altele primesc cadouri de pe Amazon sau bani prin Cash App; iar altele câștigă mii de dolari pe lună prin vânzarea de abonamente cu conținut exclusiv.

În interviuri și comentarii online, părinții au spus că copiilor lor le place să-și petreacă timpul în social media sau că acest lucru este important pentru o viitoare carieră. Însă unii și-au exprimat reticențele. Kaelyn, a cărei fiică are acum 17 ani, a declarat că se teme că anii de copilărie petrecută online în bikini au marcat-o.

„A decis că singurul mod în care va avea un viitor este să facă o avere pe OnlyFans”, a spus ea, referindu-se la un site care permite utilizatorilor să vândă conținut pentru adulți abonaților. „Ea are mult mai mult decât atât de oferit”.

Ea le transmite mamelor să nu-și facă copiii să cadă în această capcană.  „Cu înțelepciunea și cunoștințele pe care le am acum, dacă aș putea să dau timpul înapoi, n-aș mai face ce-am făcut”, a declarat ea. „Am fost stupidă, naivă, am hrănit o haită de monștri, iar regretul meu este imens.”

Proprietarii de conturi care raportează către Instagram imagini explicite sau potențiali prădători sunt întâmpinați, de obicei, cu tăcere sau indiferență, iar cei care blochează mulți abuzatori au descoperit că le este limitată capacitatea propriilor conturi de a utiliza anumite funcții, potrivit interviurilor și documentelor. În decurs de opt luni, NY Times a făcut peste 50 de raportări în legătură cu materiale dubioase și a primit un singur răspuns.

Meta, compania mamă a Instagram, a constatat că 500.000 de conturi de Instagram pentru copii au avut interacțiuni „nepotrivite” în fiecare zi, potrivit unui studiu intern din 2020 citat în procedurile legale.

Într-o declarație pentru NY Times, Andy Stone, un purtător de cuvânt al Meta, a declarat că părinții sunt responsabili pentru conturi și conținutul lor și că le pot șterge oricând.

„Oricine de pe Instagram poate controla cine este capabil să îl eticheteze, să îl menționeze sau să îi trimită mesaje, precum și cine poate comenta pe contul său”, a adăugat Stone, menționând o funcție care permite părinților să interzică comentariile cu anumite cuvinte. „În plus, împiedicăm conturile care prezintă un comportament potențial suspect să utilizeze instrumentele noastre de monetizare și intenționăm să limităm accesul unor astfel de conturi la conținutul abonamentelor.”

Influencerii folosesc și ei TikTok, dar Instagram este mai ușor de navigat pentru părinți și mai potrivit pentru tipurile de fotografii pe care le doresc mărcile.

„Publicitate ambulantă”

În economia creatorilor de conținut, companiile apelează adesea la influencerii din social media pentru a atrage noi clienți. Conturi-mamut precum cel al lui Kim Kardashian, care are 364 de milioane de urmăritori pe Instagram, au transformat fenomenul într-o mare afacere.

Tinerele fete se străduiesc să imite modelul.

În lumea dansului și a gimnasticii, adolescentele și preadolescentele se întrec în a deveni ambasadoare ale mărcii pentru produse și îmbrăcăminte. Acestea îmbracă bikini în postările de pe Instagram, defilează pe podiumuri în cadrul prezentărilor de modă pentru tineret și oferă abonamente plătite la videoclipuri care prezintă întâmplările de zi cu zi ale copiilor care caută faima pe internet.

Dintre zecile de mii de companii care participă la economia globală a influencerilor, aproximativ trei duzini au apărut cel mai frecvent în conturile analizate de The Times. Pentru multe dintre ele, copiii au devenit „publicitate ambulantă”, suplinind campaniile publicitare tradiționale, a declarat Kinsey Pastore, director de marketing pentru LA Dance Designs, o companie de îmbrăcăminte de dans pentru copii din sudul Floridei.

Cele mai de succes fete pot cere 3.000 de dolari de la sponsorii lor pentru o singură postare pe Instagram.

În 2022, Instagram a lansat abonamentele cu plată, ceea ce permite urmăritorilor să plătească o taxă lunară pentru conținut și acces exclusiv. Regulile nu permit abonamente pentru persoanele sub 18 ani, dar conturile administrate de mame ocolesc această restricție. The Times a găsit zeci de abonamente care percepeau taxe cuprinse între 99 de cenți și 19,99 de dolari. La cel mai mare preț, părinții ofereau sesiuni de chat „Întreabă-mă orice” și fotografii din culise.

Experții în siguranța copiilor avertizează că abonamentele și alte caracteristici ar putea duce la interacțiuni nesănătoase, bărbații crezând că au o legătură specială cu fetele, iar fetele crezând că trebuie să le satisfacă nevoile bărbaților.

The post NY Times, investigație șocantă despre lumea copiilor-influencer. O piață nereglementată administrată de mame și dominată de prădători sexuali appeared first on tvrinfo.ro.

„}]]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri