Caută
Close this search box.

Patru din zece elevi din mediul rural nu au promovat Evaluarea Națională. Sărăcia, lipsa profesorilor, decalajul nerecuperat din pandemie, printre cauze

Dezastru la Evaluarea Naţională în mediul rural. Patru din zece copii nu au obţinut nota cinci la examenul în funcție de care se pot înscrie la liceu. La matematică, jumătate dintre elevi au obținut note sub cinci. Cauzele sunt diverse: sărăcia de la sate, lipsa profesorilor calificaţi, implicarea sumară a părinţilor şi decalajul nerecuperat din pandemie. Și la nivel național, avem cele mai slabe rezultate din ultimii patru ani.

Niciun elev din satul Unţeşti din judeţul Vaslui nu a luat peste cinci la Evaluarea Naţională. 13 elevi au fost înscrişi, doi au absentat, iar cea mai mare medie a fost 4.37.

Părinţii dau vina pe sistemul de învăţământ şi pe lipsa de motivaţie a elevilor. Totodată foarte mulţi copii sunt doar în grija bunicilor, pentru că părinții lucrează în străinătate.

Vaslui este judeţul cu cele mai slabe rezultate la nivel naţional. Rata mediilor peste 5 nu ajunge la 60%.

Anița Avram Rusu, inspector şcolar ISJ Vaslui: Să nu uităm că acești copii își finalizează gimnaziul după o etapă din timpul pandemiei, în special în comunitățile rurale, acolo unde nu a fost internet.

La nivel naţional peste 40% dintre elevii din rural au picat testul Evaluării Naţionale, adică patru din 10 au luat sub cinci și nu pot participa la prima repartizare în licee. În comuna Șişeşti din judeţul Mehedinţi, din cei 15 elevi înscriși la examen, doar trei au reușit medii peste 5.

Rezultate mai slabe decât anul trecut la Evaluarea Națională. Ministrul Educației: Notele nu sunt comparabile

Evaluarea Naţională înregistrează cele mai slabe rezultate din ultimii patru ani. Din ce în ce mai mulţi elevi nu trec nici măcar de nota cinci. Iar mediile de zece la nivel național s-au diminuat alarmant. Ingrijorător este şi decalajul mare dintre elevii de la sate şi cei din marile oraşe.

Marian Răducan, primarul comunei Şişeşti, judeţul Mehedinţi: Atâta timp cât nimeni nu îi întreabă pe profesori de rezultate şi îi promovăm sau le dăm salariile de merit doar pe dosare, pe poze şi nu analizăm un ciclu de patru ani de zile rezultatele respective, rezultatele sunt aici.

Reprezentanții Inspectoratului Școlar cred că s-a ajuns în această situație din cauza profesorilor mai slab pregătiți.

Alin Tomoescu, inspector şcolar general ISJ Mehedinţi: Lipsa de dorinţă a profesorilor, în special de matematică, pentru că aici avem o problemă de a merge şi a preda în mediul rural.

Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România: Părinţii ne spun că nu au resurse să investească adiţional în educarea copiilor lor şi procentul este destul de mare, peste 75%.

Chiar dacă au obţinut sub cinci la Evaluarea Naţională, toţi elevii vor fi repartizaţi la liceu.

Ligia Deca, ministrul Educaţiei: Nu există o limitare a accesului la liceu câtă vreme învățământul este obligatoriu până la clasa a XII-a.

Dintre elevii din mediul rural, unul singur a reuşit media 10 la Evaluarea Naţională. Este de la Școala Gimnazială Iepurești, din județul Giurgiu.

The post Patru din zece elevi din mediul rural nu au promovat Evaluarea Națională. Sărăcia, lipsa profesorilor, decalajul nerecuperat din pandemie, printre cauze appeared first on tvrinfo.ro.

  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri