Germania, pricipalul partener comercial al României trece prin clipe grele din punct de vedere economic. Mai mult decât atât, s-ar putea închide și fabrici.
Într-o mișcare care ar putea schimba fața industriei auto din Germania, Volkswagen se pregătește să închidă trei uzine și să concedieze zeci de mii de angajați.
Daniela Cavallo, reprezentanta angajaților în consiliul de administrație al grupului, a anunțat luni, 28 octombrie 2024, că managementul companiei nu a oferit un plan clar pentru viitor, în condițiile în care costurile de producție au crescut alarmant.
Compania se află într-un moment critic, cu o concurență acerbă pe piețele internaționale, în special în China, și cu o scădere a vânzărilor în alte regiuni importante.
Thomas Schaefer, directorul mărcii principale, a declarat că uzinele din Germania sunt acum de două ori mai scumpe decât cele ale concurenților, cu costuri de producție cu 25% până la 50% mai ridicate decât estimările inițiale. Această realitate a determinat conducerea să ia în considerare opțiuni radicale pentru a menține competitivitatea pe piață.
Cavallo a subliniat că angajații sunt pregătiți să reacționeze, amenințând cu greve dacă managementul nu revine asupra planurilor sale. Ea a declarat că directorul executiv, Oliver Blume, „se joacă cu riscul masiv de a ne forța să întrerupem negocierile”, întrucât angajații se tem pentru locurile lor de muncă.
Volkswagen, care are 10 uzine și aproximativ 300.000 de angajați în Germania, se confruntă cu provocări imense în tranziția către vehicule electrice, o mișcare costisitoare, dar necesară pentru a răspunde cerințelor pieței.
În același timp, compania a emis recent un avertisment cu privire la profituri, subliniind „un mediu de piață dificil”.
Saxonia Inferioară, statul german care deține 20% din drepturile de vot ale Volkswagen, a declarat că prioritatea să este menținerea locurilor de muncă. Aceasta sugerează o opoziție puternică față de planurile de restructurare ale companiei.
Pe măsură ce Volkswagen se pregătește să își anunțe rezultatele financiare pentru trimestrul recent, întreaga industrie auto din Germania urmărește cu atenție situația.
Măsurile radicale discutate de conducere ar putea avea un impact semnificativ nu doar asupra angajaților și uzinelor, ci și asupra economiei germane în ansamblu.
Cu presiuni crescânde din partea sindicatului IG Metall și o opoziție politică considerabilă, viitorul Volkswagen în Germania rămâne incert, iar angajații se tem de o posibilă restructurare care ar putea afecta profund viitorul lor profesional.
The post Industria auto din Germania, în dificultate. Costurile de producție au crescut alarmant, iar companiile sunt nevoite să facă concedieri appeared first on tvrinfo.ro.