Zborurile din Europa vor fi mai ieftine, timpul de zbor se va scurta și vor exista mai puține întârzieri. Toate aceste schimbări vor fi posibile după ce Comisia Europeană va pune în aplicare, anul viitor, noul regulamentul euorpean pentru zboruri. Acesta tocmai a fost votat de Parlamentul European.
În acest moment, zborurile între țările membre ale Uniunii Europene nu se fac în linie dreaptă. Pentru că statele membre au taxe diferite de survol, așa că o companie de zbor poate să aleagă pentru un avion o rută mai lungă doar din motive economice. Consumă însă combustibil în plus și poluează mai mult mediul. Astfel, și biletele sunt mai scumpe. Parlamentul European schimbă însă regulile.
Maria Grapini, europarlamentar: În primul rând, acest regulament va retrasa toate culoarele de zbor pentru a evita suprapunerile și întârzierile de zbor, pentru că știm acest lucru că întârzierile nu sunt întotdeauna din cauze meteo, ci exact din acest motiv. S-a intesificat numărul de zboruri, însă nu s-a retrasat acest cer unic european.
Adrian Axinia, europarlamentar: Noile reglementări vor însemna zboruri mai scurte și mai ieftine. Un zbor care se aface acum în trei ore, se va face în două ore, iar această reducere se va regăsi în costul biletului de avion.
Conform statisticilor, în Uniunea Europeană, un zbor din trei are întârziere de cel puțin 15 minute, în lipsa unor reglementări stricte ale traficului aerian.
Problema aglomerării culoarelor de zbor și a sloturilor de pe aeroporturi a devenit din nou stringentă, după ce anul acesta numărul de zboruri și de călători a ajuns la nivelul lui 2018.
Wopke Hoestrka, comisarul european pentru Acţiune Climatică: Cerul nostru are nevoie de reparații. Pentru binele liniilor aeriene, a călătorilor și al mediului. Țin să vă reaminesc că, astă vară, fiecare al doilea zbor din Uniunea Europeană a fost întârziat.
Regulamentul a fost inițiat, într-o primă formă, în anul 2013, iar raportor a fost parlamentarul român Marian Jean Marinescu, conform TVRInfo.
Marian Jean Marinescu, fost europarlamentar: Pentru că rutele nu sunt directe între A și B, ca zborul unei păsări, ci mai fac ocoluri. Acest regulament face încă un pas înainte către aceste zboruri directe. Ceea ce înseamnă timp de zbor mai mic, emisii mai puține, confort în plus pentru pasageri.
Actualul regulament pentru zboruri la nivel european e vechi de o jumătate de secol. Noile reguli ar putea fi aplicate chiar de anul viitor.