(P) Analiza pieței auto 2024: Ce mărci cumpără românii și pe ce se bazează la alegere

Automoli a realizat un raport cu date referitoare la istoricul vehiculelor, care au fost achiziționate de utilizatorii din România în anul 2024.

Aceste date ne permit să înțelegem mai bine care mărci sunt cele mai căutate de consumatorii români și ce criterii sunt cele mai importante în alegerea unui vehicul second-hand. Analiza acestor rapoarte oferă informații valoroase despre preferințele șoferilor români, tendința lor de a investi în rapoarte detaliate și arată care mărci domină piața în ceea ce privește atât verificarea istoricului vehiculelor, cât și finalizarea deciziilor de cumpărare.

Clasamentul celor mai cumpărate rapoarte (în %)

  • Volkswagen – 23,23%
  • BMW – 15,99%
  • Audi – 12,69%
  • Mercedes-Benz – 8,48%
  • Ford – 8,16%
  • Renault – 7,92%
  • Skoda – 7,63%
  • Opel – 6,32%
  • Dacia – 6,13%
  • Volvo – 3,45%

Mărcile germane domină vânzările de rapoarte

Comparând datele, se observă că mărcile germane, precum Volkswagen, BMW și Audi, domină vânzările de rapoarte în România. Volkswagen ocupă primul loc, cu un procent de 23,23%, ceea ce sugerează un interes mare pentru această marcă în ceea ce privește căutarea de informații detaliate despre istoricul vehiculelor. BMW (15,99%) și Audi (12,69%) de asemenea, se află pe locuri înalte, ceea ce poate indica faptul că utilizatorii platformei Automoli din România preferă mașinile germane.

Acesta este un trend european general – în majoritatea țărilor analizate, mărcile germane precum Volkswagen, BMW sau Audi domină, desigur, cu excepția unor țări ca Franța, unde consumatorii preferă mărcile autohtone, cum ar fi Renault sau Peugeot, iar abia pe locul trei apare Volkswagen. Patriotismul local este puternic atunci când vorbim despre automobile, subliniază expertul Automoli, Przemysław Gąsiorowski.

Mărcile românești și regionale – Dacia, Skoda și Renault

Un caz interesant este Dacia, care, deși nu se află în topul celor mai verificate vehicule, ocupă locul 9 în vânzarea de rapoarte, cu un procent de 6,13%. Renault și Skoda, de asemenea, au un loc înalt în clasamentul celor mai cumpărate rapoarte, ceea ce indică o popularitate mare pe piața românească.

În România, se observă un impact evident al patriotismului local asupra preferințelor auto. Mărci precum Dacia, Renault și Skoda, care sunt produse în țară, sunt foarte populare în rândul consumatorilor români. Dacia ocupă locul 9 în clasament cu un procent de 6,13%, iar poziția sa relativ scăzută pe podium este ușor surprinzătoare, având în vedere că este o marcă autohtonă (vehiculele sale sunt produse în fabricile din Mioveni).

Deși Renault este o marcă franceză, aceasta are o producție semnificativă în România, la fabrica din Pitești, ceea ce influențează încrederea mai mare acordată acestor vehicule (locul 6 cu 7,92%). Rezultatul sugerează o încredere sporită în această marcă și o reputație solidă pe piața românească.

La rândul său, Skoda (locul 7 cu 7,63%), deși este o marcă cehă, are o piață mare în România, ceea ce poate fi legat de producția globală și disponibilitatea pieselor. Interesul față de aceste mărci poate fi atribuit accesibilității lor pe piața internă, accesului ușor la service și piese de schimb, dar și unei legături emoționale puternice cu producătorii locali.

Concluzii: Mărcile germane continuă să domine, dar industria autohtonă câștigă teren

Analiza vânzărilor de rapoarte arată că în România, ca și în alte țări, mărcile germane precum Volkswagen, BMW și Audi sunt cele mai populare, atât în ceea ce privește verificarea istoricului vehiculului, cât și achiziționarea de rapoarte complete. Totuși, mărci precum Dacia și Renault, care sunt mai apropiate de piața românească, continuă să fie foarte populare, ceea ce sugerează un interes în creștere pentru mărcile autohtone.

Ce a fost cel mai important la alegerea unui vehicul second-hand?

În analiza comportamentului utilizatorilor rapoartelor istoricului vehiculului, realizată de automoli.com, în care au fost achiziționate rapoarte pe piața românească, se observă care informații sunt esențiale la alegerea unui vehicul second-hand. Datele arată că istoricul de service este cel mai important factor în decizia de cumpărare, cu un procent de 54,4% din cereri. Cumpărătorii acordă o mare importanță verificării dacă vehiculul a fost întreținut regulat, ceea ce poate indica un bun statut tehnic.

A doua informație căutată frecvent este istoricul accidentelor, care reprezintă 50% din cereri. Potențialii cumpărători doresc să se asigure că vehiculul nu a suferit daune majore care ar putea afecta siguranța și durabilitatea acestuia. Un alt factor important este kilometrajul vehiculului, la care se referă 48,3% dintre utilizatori. Un kilometraj prea mic sau falsificat poate ridica semne de întrebare cu privire la onestitatea vânzătorului. Prețul vehiculului (43,7%) și anul de fabricație (32,7%) sunt, de asemenea, factori semnificativi, dar cu un impact mai mic comparativ cu ceilalți factori menționați.

Aceste date arată că utilizatorii, atât din România cât și din alte țări, acordă o mare importanță verificării detaliate a istoricului vehiculului, mai ales în ceea ce privește starea sa tehnică, accidentele și autenticitatea kilometrului, ceea ce influențează în mare măsură deciziile de cumpărare.

Așteptăm cu nerăbdare să vedem ce va aduce anul 2025, observăm un interes în creștere pentru mărcile chinezești, care încep să apară tot mai des în căutările clienților noștri. Totuși, aceste mărci sunt încă prea noi pe piață pentru a reprezenta un procent mare și a ajunge în top 10 cele mai populare mărci din România. Acest lucru nu se va schimba probabil anul viitor. Dar cine știe ce se va întâmpla până în 2030? Cred că clasamentele noastre vor arăta complet diferit peste 5 ani! – adaugă Przemysław Gąsiorowski, expert Automoli.com.

The post (P) Analiza pieței auto 2024: Ce mărci cumpără românii și pe ce se bazează la alegere appeared first on tvrinfo.ro.

  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *