România, în Top 10 în UE, la accidentele pe calea ferată. Neatenția șoferilor și a pietonilor, dar și subfinanțarea infrastructurii feroviare sunt principalele motive, spun specialiștii

România este una dintre țările europene în care s-au înregistrat cele mai multe accidente pe calea ferată. Numai anul trecut, 77 de persoane și-au pierdut viața, arată cele mai recente statistici oficiale din Uniunea Europeană. Neatenția șoferilor și a pietonilor, dar și subfinanțarea infrastructurii feroviare sunt principalele motive, spun specialiștii.

În municipiul Bacău, un șofer și-a pierdut viața, zilele trecute, după ce mașina în care se afla a fost lovită de tren, la o trecere la nivel cu calea ferată din oraș.

IULIAN CAZACU corespondent TVR: Această trecere la nivel cu calea ferată se află în apropiere de centrul muncipiului Bacău și reprezintă un pericol pentru pietoni, în primul rând, pentru că sunt nevoiți să traverseze în condiții lipsite de siguranță, dar și pentru șoferi.

În zonă, trecerile pentru pietoni sunt orientate spre calea ferată. Pasarele nu există, așa că oamenii sunt nevoiți să traverseze liniile de tren pe unde apucă.

România s-a aflat, anul trecut, pe locul șase la nivel european după numărul accidentelor care au avut loc pe calea ferată, conform celor mai recente date ale Oficiului European de Statistică – Eurostat. 77 de persoane și-au pierdut viața, numai în 2023.

LAURENŢIU DUMITRU preşedinte, Agenţia de Investigare Feroviară Română: Din păcate pe săptămână cel putin una – două sunt (…) situatii în care suntem anunțati de accidente la trecerile la nivel. Se întâmplă să avem zile cu două, trei asemenea situații și este foarte mult.

Indisciplina șoferilor și a pietonilor, dar și subfinanțarea infrastructurii feroviare sunt principalele cauze, spun specialiștii.

MAXIM RODRIGO – preşedinte, Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: Mecanicii de locomotivă în timpul parcursului întâmpină probleme și din cauza infrastructurii feroviare. Mai trebuie făcute anumite toaletări. Acea vegetație de foarte multe ori impiedică chiar observarea și a semnalelor.

Reprezentanții asociatiilor care militează pentru dezvoltarea infrastructurii spun că o soluție pentru reducerea numărului de accidente ar fi înlocuirea trecerilor la nivel cu calea ferată cu pasaje.

MIHAI CRĂCIUN membru fondator, Asociaţia Construim România: Un program foarte clar de înlocuirea trecerilor la nivel în următorii 10-15 ani, cel puțin de pe magistralele principale. Pentru că altfel acest număr al victimelor va continua să crească.

Tentativele de suicid reprezintă o altă cauză a accidentelor care au loc pe calea ferată, mai spun specialiștii.

The post România, în Top 10 în UE, la accidentele pe calea ferată. Neatenția șoferilor și a pietonilor, dar și subfinanțarea infrastructurii feroviare sunt principalele motive, spun specialiștii appeared first on tvrinfo.ro.

  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *