Atenție la cumpărăturile online pe care le faceți în această perioadă! Autoritățile au câteva sfaturi pentru a nu fi înșelați. Autenticitatea site-ului, metoda de plată, taxele ascunse sunt câteva dintre elementele pe care ar trebui să le verificăm temeinic.
Pentru că numărul comenzilor online a crescut foarte mult în această perioadă a anului, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ne recomandă să fim atenți la câteva detalii, pentru a nu fi escrocați. Printre acestea se numără: datele privind identitatea și modalitățile de contact ale vânzătorului, caracteristicile esențiale ale produsului sau serviciului, prețul cu toate taxele incluse, modalități de plată și de livrare, dreptul de retragere, garanții și multe altele.
Specialiștii ne recomandă să nu ne ghidăm după terminația site-ului. Aceasta indică statul unde este înregistrat acel site și nu unde este înregistrat vânzătorul. De exemplu, un site cu terminația .ro poate aparține unui vânzător din Ungaria sau Polonia.
Un alt lucru de care ar trebui să ținem cont: vânzătorul trebuie să trimită un mesaj din care rezultă că a acceptat comanda făcută. În acel moment se consideră încheiat contractul între cumpărător și vânzător.
Elena Moise, consilier, Centrul European al Consumatorilor: Operatorii economici au obligația să afișeze atât prețul redus, cât și pe cel inițial și că reducerea trebuie să se aplice la cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile și poate fi exprimat în valoare absolută sau în procent. De asemenea, consumatorii trebuie să știe că au dreptul de a se retrage din contract în termen de 14 zile calendaristice, fără a oferi vreo explicație.
Specialiștii în comerț online ne atrag atenția că și metodele de înșelăciune s-au diversificat.
Cristian Pelivan, director executiv, Asociația Română a Magazinelor Online: Au vizat magazine online care vând rochii cu reduceri chiar și de 80% și acceptă plata doar la livrare. În general, cele două elemente ar trebui să ne atragă atenția că vom fi victima unei înșelăciuni.
Numărul comenzilor online a crescut considerabil în luna cadourilor.
Adriana Manu, reprezentant companie de curierat: Anul acesta am avut creșteri și de 40% față de o perioada obișnuită a anului, iar față de aceeași perioada a anului trecut, creșterile au fost și de 15-20%.
În cazul în care ni se încalcă drepturile, ne putem adresa Centrului European al Consumatorilor, din cadrul ANPC. Este instituția care instrumentează și soluționează pe cale amiabilă reclamații transfrontaliere.
The post Sfaturi pentru a nu fi păcăliți la achizițiile online. Metodele de înșelăciune s-au diversificat appeared first on tvrinfo.ro.