Amsterdam, capitala Olandei, a abandonat recent planul de implementare a semafoarelor inteligente, după doar un an de testare.
Aceste semafoare aveau ca scop monitorizarea traficului prin GPS și aplicații de hărți pe telefoane mobile, pentru a preveni blocajele și a oferi prioritate anumitor grupuri de utilizatori, cum ar fi bicicliștii sau transportul public.
Cu toate acestea, autoritățile olandeze au exprimat temeri legate de colectarea datelor personale, întrucât semafoarele ar fi putut urmări călătoriile cetățenilor pe scară largă, ceea ce a dus la abandonarea proiectului.
Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor (DPA) a semnalat riscurile semnificative de încălcare a intimității, întrucât semafoarele puteau colecta informații personale precum locațiile exacte, orele și viteza vehiculelor. Aceste date ar fi putut fi folosite pentru a urmări rutinele zilnice ale cetățenilor, iar autoritățile ar fi avut acces la o cantitate considerabilă de informații fără consimțământul clar al utilizatorilor.
De asemenea, au existat îngrijorări legate de securitatea cibernetică, având în vedere posibilele vulnerabilități ale sistemului, care ar fi putut face traficul mai greu de gestionat decât se anticipase.
Potrivit Melaniei van der Horst, consilierul responsabil de drumurile din Amsterdam, la început au existat probleme semnificative cu sistemul, iar efectele asupra fluidizării traficului s-au dovedit a fi mult mai limitate decât s-ar fi dorit.
Planul inițial al autorităților din Amsterdam era de a utiliza semafoarele inteligente pentru a prioritiza anumite fluxuri de trafic, cum ar fi transportul public, camioanele grele sau bicicliștii, mai ales în condiții de ploaie sau în zone aglomerate. Ideea era ca aceste semafoare să „recunoască” traficul și să acorde semnale „verzi” rapid pentru anumite grupuri, evitând blocajele și îmbunătățind circulația.
Deși sistemul a fost implementat în cadrul a două scheme pilot, eficiența acestuia nu a fost atât de mare pe cât se spera.
Datele colectate de semafoare erau procesate rapid, dar autoritățile și cetățenii nu au perceput o îmbunătățire semnificativă a fluxului de trafic. În plus, potențialele probleme de securitate cibernetică și temerile legate de protecția datelor au avut un impact direct asupra deciziei de a abandona proiectul.
Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor a avertizat că semafoarele inteligente ar fi fost capabile să colecteze informații personale pe scară largă, prin contactul cu aplicațiile de hărți utilizate de șoferi, precum Google Maps. Aceste aplicații ar fi permis semafoarelor să urmărească locațiile, viteza și rutele utilizatorilor, ceea ce ar fi însemnat o încălcare a confidențialității.
De asemenea, DPA a subliniat riscurile de a cartografia întreaga călătorie a unui utilizator, inclusiv data și ora, fără acordul acestuia.
Deși inițial autoritățile din Amsterdam sperau că semafoarele inteligente vor ajuta la reducerea aglomerației și vor îmbunătăți circulația în oraș, planul a fost abandonat pe termen nedeterminat din cauza riscurilor de confidențialitate și securitate.
În ciuda abandonării acestei tehnologii, autoritățile locale au promis că vor căuta soluții alternative pentru a îmbunătăți traficul urban fără a compromite drepturile cetățenilor.
În continuare, Amsterdam se va concentra pe implementarea unor soluții mai echilibrate, care să protejeze atât siguranța traficului, cât și confidențialitatea cetățenilor.
De asemenea, orașul va explora alte forme de mobilitate urbană inteligentă, care să sprijine utilizarea transportului public și să reducă aglomerația, fără a pune în pericol datele personale ale locuitorilor.
The post Olanda a abandonat implementarea semafoarelor inteligente pentru că puteau colecta informații personale appeared first on tvrinfo.ro.