România, destinație de tip city-break pentru turiștii străini. Specialiștii spun ca suntem mult în urmă pe online, iar legislația este foarte veche. Nu avem strategie, brand şi nici identitate

2024 a fost anul marilor speranțe pentru turismul românesc. Aşteptările s-au concretizat doar parţial, în perioada concediilor de vară și a sărbătorilor de iarnă. Am rămas restanţi însă la capitolul turişti străini, pentru care România nu este încă o destinație de vacanţă. Ci mai degrabă una de tip city-break. În aceste condiţii, numărul celor au venit în ţara noastră anul trecut este mai mic decât cel înregistrat în 2019, considerat an de referinţă pentru turism.

Centrul Vechi al Capitalei este un adevărat furnicar de străini. Indiferent de zi sau de vreme îi găseşti acolo. Mănâncă sau beau alături de prieteni, se plimbă, îşi fac poze, admiră clădirile istorice. Și totuși, puțini petrec la noi în țară vacanțe mai lungi.

MĂDĂLINA CHIŢU – jurnalist TVR: Un pic peste 2 milioane de străini ne-au vizitat ţara în primele 10 luni ale lui 2024. Cu aproape 13% mai puţini faţă de 2019, anul de referinţă în turism. Aceştia au stat în medie 2 zile, timp în care au cheltuit în medie 500 de euro de persoană.

România nu există pe harta turismului european, spun experţii din turism. Nu avem strategie în domeniu, nu avem brand şi nici identitate.

ALIN BURCEA- preşedintele ANAT: Când zici Italia spui pizza, calţonete, Veneţia, Roma, spui ceva. Când spui Austria spui schi, spui Viena spui şniţel. Când spui România încă nu este foarte clar în mintea străinului, în primul rând european că e aproape de noi, domne România înseamnă… Şi aici trebuie să lucrăm.

Prin telefon, Cristi Pitulice – expert turism: Avem legislația foarte veche. Nu este pusã la punct. Suntem în 2025, iar legile dupã care ne ghidãm sunt din 2005, 2006. Noi suntem extraordinar de în urmã pe mediul online. Nu mai vorbesc de social-media. Vorbesc de sistemele de rezervãri, vorbesc de deschiderea României, de expunerea României. Cele mai bune proiecte de promovare pentru România au aparținut lui Charlie Ottley.

Cei care îşi fac totuşi vacanţa la noi în ţară ajung aici din întâmplare.

Și aşa ajungem să pierdem milioane de euro de la bugetul de stat. În timp ce în ţări precum Grecia, Turcia şi chiar Bulgaria turismul aduce încasări de peste 10% din PIB, noi nu atingem nici măcar jumătate.

GABRIEL AFTENIE – expert în turism: Este o sursă extraordiar de uşoară de a aduce bani la bugetul de stat. Este un importator net de valută. Un leu cheltuit într-o destinaţie se va multicplica cu încă 2 lei, care se întind în întreaga economie. Din acel leu cheltuit în turism vom avea TVA, vom avea impozite, vom avea accize, vom avea bunăstare pentru toată lumea.

Anul acesta începe însă cu noi speranțe, poate vom reuşi să atragem mai mulţi turişti având în vedere că CNN Travel şi revista Vogue au inclus România printre cele mai bune locuri de vizitat în 2025.

The post România, destinație de tip city-break pentru turiștii străini. Specialiștii spun ca suntem mult în urmă pe online, iar legislația este foarte veche. Nu avem strategie, brand şi nici identitate appeared first on tvrinfo.ro.

  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *