România, una dintre țările cu cea mai mare rată a mortalității, ca urmare a accidentelor rutiere

România este una dintre țările cu cea mai mare rată a mortalității, ca urmare a accidentelor rutiere. La aceasta se adaugă mii de răniți și pagube materiale importante. Specialiștii au calculat că, în România, costul social mediu al unui accident rutier soldat cu deces se apropie de 2,5 milioane de euro!

În fiecare zi a anului trecut s-au petrecut, în medie, 11 accidente grave, cu pierderi de vieți omenești, răniri grave şi pierderi materiale colaterale. Pe șosele din țara noastră s-au petrecut şi mii de infracțiuni din sfera legilor rutiere

Cms. şef BOGDAN OPROIU – director adjunct Poliţia Rutieră În primele 11 luni ale anului 2024, la nivel național, în trafic, au fost constatate 20.999 de infracțiuni la regimul circulației pe drumurile publice, dintre care 6.957 de infracțiuni pentru conducerea unui auto sub influența băuturilor alcoolice. De asemenea, au fost reținute peste 174.251 de permise de conducere, dintre care 19.982 de permise de conducere pentru conducerea unui auto sub influența băuturilor alcoolice.

Pentru un eveniment rutier cu persoane decedate, costul social mediu este de peste 2.300.000 de euro, iar pentru unul cu răniți grav, costul este peste 360.000 de euro.

În Europa, valorile sunt diferite de la țară la țară, în funcție de valoarea diverselor servicii si pierderi.

La astfel de sume se ajunge si din cauza legislatiei stufoase din România. Alte state aplică aceleaşi norme legale cu o mai mare eficiență.

CHRISTIAN NĂSULEA – profesor de economie mondială Vorbim pe de o parte de costuri care țin de salvarea persoanei, de asistență medicală de urgență, dar vorbim și de costuri care vin din pierderi de productivitate. Țara noastră este deficitară și la modul de aplicare a regulilor. Avem foarte multe reguli, atât de multe încât de multe ori e greu să fie aplicate eficient. Sunt chestiuni importante studiate în economie legat de modul în care ar trebui să fie aplicate sancțiunile. Nu suntem în situația în care să aplicăm, astfel de modele.

Cms. şef ANDREI IGNAT – preşedintele Senatului Academiei de Poliţie A.I.Cuza A trebuit să treacă 34 de ani ca să incriminăm comportamentul agresiv. Să știți că sociologic comportamentul agresiv reprezintă cifra neagra a criminalității. Suntem un popor căruia îi sare țandăra din orice și cu atât mai mult la rutieră. Nu avem rabdare. De unde vine asta? tot din educatie, din lipsa educatiei.

O infrastructură rutieră, mult mai bună, este un alt factor vital pentru reducerea numărului de accidente rutiere, mai spun specialiștii.

The post România, una dintre țările cu cea mai mare rată a mortalității, ca urmare a accidentelor rutiere appeared first on tvrinfo.ro.

  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *