Echipajul aeronavei AN-24 YR-BMJ a companiei TAROM compus din Chifor Ioan (38 ani), pilot-comandant, Valter Jurcovan (31 de ani), copilot, Moldoveanu Mihai (35 ani), instructor de zbor, Marghidan Elena (35 ani), însoţitoare de bord, Petre Bănică (41 ani), însoţitor de bord şi Cristea Gelu (33 ani), mecanic de bord, a decolat de la aeroportul Internațional Bucureşti-Otopeni, cu destinaţia Belgrad.
Lucrurile sunt halucinante, dar reale. Ele trebuie privite și înțelese ca atare, nicio altă variantă nu este posibilă.
Așadar, pe 28 decembrie 1989, echipajul aeronavei AN-24 YR-BMJ a companiei TAROM compus din Chifor Ioan (38 ani), pilot-comandant, Valter Jurcovan (31 de ani), copilot, Moldoveanu Mihai (35 ani), instructor de zbor, Marghidan Elena (35 ani), însoţitoare de bord, Petre Bănică (41 ani), însoţitor de bord şi Cristea Gelu (33 ani), mecanic de bord, a decolat de la aeroportul Internațional Bucureşti-Otopeni, cu destinaţia Belgrad.
Cursa charter către Belgrad fusese cerută chiar de Ion Iliescu, în numele noii conduceri a FSN, care a motivat că era nevoie să se aducă, din Iugoslavia, sânge pentru răniţii din revoluţie. În avion se mai afla însă, alături de echipaj, şi Ian Henry Perry (24 de ani) fotoreporter la ziarul britanic Sunday Times.
De la Belgrad, Perry urma să schimbe avionul, cu unul pentru Londra. Britanicul avea asupra sa câteva casete video, filmate de el în timpul Revoluţiei, dar şi alte casete video realizate în Bucureşti de mai mulţi corespondenţi străini.
„Și să nu uităm că toți au fost voluntari! Mi-l amintesc pe Valter plecând în ultima lui cursa în pasul ștrengarului! Dumnezeu să-i odihnească în pace!”, își amintesc familia și apropiații celor care au pierit în această castastrofă. Așadar, la scurt timp după decolarea de pe Aeroportul Otopeni, avionul s-a prăbuşit la 55 de kilometri de Capitală în pădurea Malinoasa de pe raza comunei Vişina, din judeţul Dâmboviţa.
„A fost primul și singurul avion civil care a primit ok de zbor în ziua respectivă din România. Ca urmare, posibilitatea unei erori este exclusă. Este evident că scopul a fost uciderea ziaristului și distrugerea probelor, lucru despre care s-a vorbit încă din ianuarie 1990.”, spune un pilot român Citește textul mai departe pe Evenimentul Zilei