Gigantul auto Ford Motor Co. va construi o fabrică de baterii de 3,5 miliarde de dolari, al cărei proiect guvernatorul Virginiei l-a respins, în statul Michigan.
Ford investește 3,5 miliarde de dolari pentru a construi o fabrică în Michigan, care va produce baterii la preț redus, pentru unele dintre vehiculele sale electrice, a anunțat producătorul auto.
Instalația va fi amplasată într-o locație greenfield din orașul Marshall și va crea inițial 2.500 de locuri de muncă, pe măsură ce se va îndrepta spre începerea producției, în anul 2026.
Uzina va produce celule cu fosfat de fier litiu (LFP), celule nichel cobalt mangan (NCM), care sunt mai ieftin de produs, dar au o densitate energetică mai mică decât cele de nichel cobalt mangan (NCM), utilizată în prezent, la toate modelele electrice Ford.
Proiectul va fi deținut în totalitate de o filială Ford, dar va folosi tehnologie licențiată de la compania chineză de baterii Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL).
Fabrica este una dintre cele patru de baterii, din trei state, pe care Ford le-a anunțat ca fiind în curs de realizare.
În ianuarie, guvernatorul Virginiei, Glenn Youngkin, a declarat că a scos Virginia din calcul, pentru fabrica LFP, din cauza preocupărilor locale legate de conexiunea cu China, dar Ford spusese că nu a fost luată nici o decizie finală.
„Investiția generațională de astăzi, realizată de o firmă de legendă americană, va ajuta familiile locale, întreprinderile mici și întreaga comunitate și va ajuta statul nostru să continue să avanseze în mobilitate și electrificare”, a spus guvernatorul Michiganului, Gretchen Whitmer.
„Să continuăm să aducem acasă lanțul de aprovizionare cu vehicule electrice, cipuri și baterii, creând mii de locuri de muncă bine plătite și revitalizând fiecare regiune a statului nostru.”
Lisa Drake, vicepreședinte la EV Industrialization Ford Model e, a declarat că fabrica va avea o capacitate anuală de 35 de GWh, care va fi suficientă pentru a furniza 400.000 de vehicule electrice.
Ford va începe să utilizeze pachete LFP importate, furnizate de CATL, mai târziu în acest an, în anumite versiuni ale SUV-ului Mustang Mach-E și anul viitor pentru versiunile F-150 Lightning, înainte de a trece la pachetele produse local.
Celulele LFP vor înlocui tehnologia NCM, care este utilizată în modelele standard entry level, în timp ce NCM va continua să fie utilizat la maşini cu acoperire mai mare și cu putere mai mare, a declarat Marin Gjaja, directorul clienți Ford Model e.
Bateriile LFP sunt de asemenea mai durabile, mai puțin susceptibile la incendiu și pot fi în mod regulat încărcate rapid, până la 100% plin, în timp ce bateriile NCM sunt de obicei limitate la o încărcare rapidă de 80% pentru a le proteja de deteriorare.
Un Mustang Mach-E cu gamă standard, care poate parcurge 247 de mile la o încărcare, începe în prezent de la 47.495 USD, în timp ce camionul de lucru F-150 Lightning Pro, are cel mai mic preț, evaluat la 240 de mile de 57.869 USD.