Autoturismele și van-urile noi trebuie să aibă emisii zero de CO2, în anul 2035

Autoturismele și van-urile noi trebuie să aibă emisii zero de CO2, în anul 2035

Parlamentul a aprobat noile obiective de reducere a emisiilor de CO2, pentru autoturismele și vehiculele comerciale ușoare noi, ca parte a pachetului „Fit for 55″.

Cu 340 de voturi pentru, 279 împotrivă și 21 de abțineri, deputații au aprobat acordul încheiat cu Consiliul privind standardele revizuite de performanță a emisiilor de CO2 pentru autoturismele și van-urile noi, în conformitate cu ambiția sporită a UE în materie de climă, conform Revistei Tranzit.

Noua legislație stabilește calea spre emisii zero de CO2 pentru autoturismele și vehiculele comerciale ușoare noi în 2035 (un obiectiv la nivelul întregii flote UE de reducere a emisiilor de CO2 produse de autoturismele și van-urile noi cu 100% față de 2021).

Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 sunt stabilite la 55% pentru autoturisme și 50% pentru camionete.

Măsuri-cheie prevăzute de regulament

Până în 2025, Comisia va prezenta o metodologie pentru evaluarea și raportarea datelor privind emisiile de CO2 pe parcursul întregului ciclu de viață al autoturismelor și al van-urilor vândute pe piața UE, însoțită de propuneri legislative, dacă este cazul.

Până în decembrie 2026, Comisia va monitoriza decalajul dintre valorile limită de emisie și datele privind consumul real de combustibil și de energie, va prezenta un raport privind o metodologie de ajustare a emisiilor specifice de CO2 ale producătorilor și va propune măsuri de monitorizare adecvate.

Producătorii responsabili de volume mici de producție într-un an calendaristic (între 1.000 și 10.000 de autoturisme noi sau între 1.000 și 22.000 de van-uri noi) pot beneficia de o derogare până la sfârșitul anului 2035 (cei care înmatriculează mai puțin de 1.000 de vehicule noi pe an continuă să fie scutiți).

Actualul mecanism de stimulare pentru vehiculele cu emisii zero și cu emisii scăzute (ZLEV), care recompensează producătorii care vând mai multe astfel de vehicule (cu emisii de la zero la 50 g CO2/km, cum ar fi vehiculele electrice și hibrizii plug-in performanți) cu obiective de reducere a emisiilor de CO2 mai mici, va fi adaptat pentru a răspunde tendințelor preconizate în materie de vânzări.

Între 2025 și 2029, valoarea de referință ZLEV este stabilită la 25% pentru vânzările de autoturisme noi și la 17% pentru van-uri noi, iar începând cu 2030 stimulentul va fi eliminat.

La fiecare doi ani, începând cu sfârșitul anului 2025, Comisia va publica un raport de evaluare a progreselor înregistrate în direcția unei mobilități rutiere cu emisii zero.

Acest regulament încurajează producția de vehicule cu emisii zero și cu emisii reduse.

El conține o revizuire ambițioasă a obiectivelor pentru 2030 și un obiectiv cu emisii zero pentru 2035, care este esențial pentru a atinge neutralitatea climatică până în 2050.

Aceste obiective creează claritate pentru industria auto și stimulează inovarea și investițiile pentru producătorii de automobile.

Achiziționarea și conducerea de autovehicule cu emisii zero va deveni mai ieftină pentru consumatori, iar o piață second-hand va apărea mai rapid. Aceasta face ca șofatul durabil să fie accesibil tuturor.

În urma votului final din plen, textul va trebui acum să fie aprobat în mod oficial și de Consiliu, înainte de a fi publicat în Jurnalul Oficial al UE, la scurt timp după aceea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *