Sectorul auto, marele „bolnav” al Europei. Semnal de alarmă al deputaţilor europeni

Europa este în pragul unei crize a industriei de automobile, unul dintre motoarele economice ale Uniunii. Noul Parlament European a organizat o dezbatere în plen la Strasbourg, din care a rezultat că, fără măsuri concrete ale Comisiei Europene, milioane de locuri de muncă din țările europene, inclusiv din România, vor dispărea. Relatare de la Emanuel Jilinschi, trimis special al TVR la Strasbourg.

Deputații europeni au tras un semnal de alarmă la adresa Comisiei Europene, în condițiile în care industria auto din Uniunea Europeană este în pragul unei crize.

În ultimele luni, vânzările de automobile noi au scăzut în aproape toate țările Europei, iar marii producători iau în calcul să disponibilizeze o parte dintre cei peste 2,5 milioane de angajați.

Daniel Buda, deputat Popular-Europeni: Inclusiv în Germania se vorbeste de o reducere a comenzilor, suntem într-o situație în care criza a început și de aceea avem nevoie din partea Comisiei de măsuri urgente. Pentru a preveni această criză, pentru că pornită pe tobogan nu o mai poți opri, efectele ar fi devastatoare pentru întreaga economie.

Industria auto e în pragul unei crize

Vlad Voiculescu, deputat din grupul RENEW: Pe de o parte trebuie găsit un echilibru între protejarea mediului și protejarea industriei. Este o industrie mare, extrem de importantă în Europa. În România, avem în fiecare județ companii care produc direct sau indirect. Este o industrie importantă care este amenințată atât de cerințele tehnlogice pentru protecția mediului, cât și de importurile ieftine, în special din China.

CE impune taxe vamale mari pentru mașinile produse în China, după ce negocierile cu autoritățile de la Beijing au eșuat

Comisia Europeană dă semnalul începerii unui război economic cu producătorii chinezi de autovehicule electrice. Impune taxe vamale usturătoare, după ce negocierile cu autoritățile de la Beijing au eșuat.

Deputații europeni spun că principalele probleme care afectează industria auto sunt stadardele de mediu impuse prin Pactul Verde European și importurile de autovehicule cu preț scăzut venite în special din China.

Problemele din sectorul auto nu ocolesc România

Georgiana Teodorescu, grupul Conservatorilor şi Reformiştilor: În primul rând, la nivelul Comisiei Europene trebuie să se stabilească niște targeturi realiste. Toată această poveste cu decarbonizare, prin eliminarea mașinilor clasice și trecerea pe mașini electrice, nu este un target realist și vedem urmările acum la noi în țară, cu disponibilizările de la Ford și de la Renault.

Victor Negrescu, grupul Partidului Socialiştilor Europeni: Trebuie măsuri mult mai complexe, pentru protejarea industriei locale și aștept Comisia Europeană să vină cu un plan clar, nu cu măsuri simpliste, care nu sunt evaluate corespunzător. Evident, noi trebuie să protejăm industria auto la nivel european. Soluțiile pot să facă referire la anumite standarde de calitate pe care să le putem impune mașinilor sau componentelor care intră pe piața europeană.

Industria auto din România a înregistrat, la nivelul anului trecut, o cifră de afaceri de 33 de miliarde de euro, care echivalează cu 13% din PIB. La nivel național, în această industrie lucrează peste 223.000 de mii de angajați.

Tendințe pe piața auto din România: Mai puține mașini electrice, mai multe diesel

Piața auto din România înregistrează noi tendințe! Se vând tot mai puține mașini electrice, cu 37% față de cel de anul trecut dar, surprinzător, se cumpără mașini diesel, deși în ultimii ani s-a tot vorbit despre o renunțare treptată la această motorizare. Pentru mașinile rulate, România rămâne o piață bună.

The post Sectorul auto, marele „bolnav” al Europei. Semnal de alarmă al deputaţilor europeni appeared first on tvrinfo.ro.

  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *