Marile provocări din industria auto. Fără susţinere de la Guvern, uzinele de maşini vor face concedieri. Giganţii europeni propun vehicule electrice mai ieftine

Industria auto e foarte aproape de o criză, iar măsurile propuse de Bruxelles pentru suprataxarea maşinilor electrice importate din China nu sunt suficiente, spun tot mai mulţi giganţi din sector. Guvernul României vrea programe de susţinere pentru a evita concedieri în fabricile de la noi. În aceste zile, la Târgul auto de la Paris, producătorii europeni prezintă modele electrice mai ieftine, care vor costa chiar și 20 de mii de euro.

Anul acesta, producția de automobile a crescut spectaculos, cu peste 600.000 de unități produse de două dintre cele mai mari uzine din România.

Calculele făcute de marii giganți din industria auto arată că, în 2024, vânzările de autoturisme electrice cresc cu aproape un sfert, iar cele de autoturisme pur electrice vor ajunge la o cotă de piață de 13%.

EXCLUSIV Simulator pe circuitul din Bahrein și mașini din filme celebre, la Salonul Auto de la Paris

Mondial Auto de la Paris propune pentru câteva zile ultimele noutăți în materie de automobile, fie ele electrice sau hibrid, dar și experiențe care de care mai interesante.

Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile: Sigur că ne dorim un ecosistem de mobilitate accesibil și sustenabil, iar ca obiective sigur că trebuie să facem împreună tranziția către emisii 0. Trăim în România și înțelegem ce înseamnă să dăm cât mai multor oameni șansa la mobilitate.

Guvernul vrea să dezvolte un program pentru sprijinirea marilor producători regionali din industrie, în condițiile în care tot mai multe mașini electrice produse în China se vând la un preț mai mic în Europa.

Dacă fabricile germane și franceze nu reușesc să mai fie competitive, se va ajunge la concedieri pe bandă rulantă, avertizează specialiștii.

Marcel Ciolacu, prim-ministrul României: Suntem într-un moment de descreștere în care, dacă nu vom interveni atât în România, dar și în toată Europa, va duce anul viitor și peste 2 ani, cum am spus, la disponibilizări masive în acest domeniu.

EXCLUSIV Dacia Bigster, printre vedetele Salonului Auto de la Paris

Mondial Auto de la Paris reuneşte în acest an peste 50 de producători care își promovează noutățile pe o suprafaţă de peste 85 de mii de metri pătrați. În centrul atenției sunt mașinile electrice fabricate în China, vehiculele cu volan dreptunghiular care ne trimit în universul jocurilor video, accesoriile și finisajele.

La nivel global, o provocare pentru industria auto e să crească producția de vehicule elctrice.

John Bozzella, preşedintele Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile: În toată lumea această provocare ridică unele întrebări, cum ar fi cum dezvoltăm rețelele de aprovizionare pentru materiile prime și mineralele rare de care avem nevoie în fabricarea bateriilor.

Zilele acestea, la Salonul auto de la Paris, producătorii europeni au prezentat mașini electrice cu prețuri accesibile. Unele se vor vinde din 2026 chiar și cu 20 de mii de euro.

S-a deschis Salonul Auto de la Paris. Emmanuel Macron a apărat tarifele UE pentru vehiculele electrice din China

A început Salonul Auto de la Paris, cel mai mare eveniment automobilistic european, într-un context extrem de tumultuos. Concurența mașinilor chinezești electrice pune presiune pe fabricanții europeni, care deja au probleme uriaşe şi recurg la concedieri. Pentru a-i proteja, Uniunea Europeană măreşte tarifele vamale la 35%.

The post Marile provocări din industria auto. Fără susţinere de la Guvern, uzinele de maşini vor face concedieri. Giganţii europeni propun vehicule electrice mai ieftine appeared first on tvrinfo.ro.

  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *