Exporturile de automobile electrice chinezeşti spre UE au explodat înainte ca tarifele vamale suplimentare să intre în vigoare

China a exportat peste 60.000 de automobile electrice către Uniunea Europeană în luna septembrie, când livrările au urcat până la al doilea cel mai ridicat nivel din istorie, înainte ca tarifele vamale suplimentare să intre în vigoare la finele acestei luni, transmite Bloomberg.

Datele furnizate de Administraţia vamală chineză arată că firmele din cea mai mare economie asiatică au livrat luna trecută un număr de 60.517 automobile electrice către cele 27 de ţări membre UE, în creştere cu 61% comparativ cu situaţia din luna septembrie a anului trecut.

Precedentul vârf privind exporturile de automobile electrice chineze, de 67.455 de vehicule, a fost atins în luna octombrie 2023, când Comisia Europeană a anunţat că va demara o investigaţie asupra subvenţiilor de stat de care beneficiază automobile electrice Made in China.

Marile provocări din industria auto. Fără susţinere de la Guvern, uzinele de maşini vor face concedieri

Industria auto e foarte aproape de o criză. Guvernul României vrea programe de susţinere pentru a evita concedieri în fabricile de la noi. În aceste zile, la Târgul auto de la Paris, producătorii europeni prezintă modele electrice mai ieftine, care vor costa chiar și 20 de mii de euro.

În luna iunie a acestui an, Bruxelles-ul a decis că va introduce tarife vamale suplimentare pentru automobile electrice chinezeşti şi a avertizat companiile vizate să pună deoparte garanţii, însă în luna august oficialii europeni au precizat că blocul comunitar nu va colecta aceste tarife în mod retroactiv.

În data de 4 octombrie, statele membre au votat în favoarea impunerii de noi tarife, în valoare de până la 35%, pentru automobile electrice chinezeşti. Chiar dacă China şi UE continuă să negocieze o soluţie alternativă, se estimează că noile tarife vor intra în vigoare la finele lunii octombrie.

Această explozie a livrărilor sugerează că producătorii chinezi de automobile electrice speră să poată evita viitoarele tarife.

S-a deschis Salonul Auto de la Paris. Emmanuel Macron a apărat tarifele UE pentru vehiculele electrice din China

A început Salonul Auto de la Paris, cel mai mare eveniment automobilistic european, într-un context extrem de tumultuos. Concurența mașinilor chinezești electrice pune presiune pe fabricanții europeni, care deja au probleme uriaşe şi recurg la concedieri. Pentru a-i proteja, Uniunea Europeană măreşte tarifele vamale la 35%.

Cu toate acestea, analiştii se aşteaptă ca tarifele să îi încetinească dar nu şi să îi descurajeze pe producătorii chinezi interesaţi să se extindă pe piaţa europeană foarte profitabilă.

În mod frecvent, automobilele chineze sunt vândute la preţuri mai mari peste hotare decât pe piaţa de acasă, ceea ce oferă marje de profit consistente pentru constructori.

Grupul chinez BYD Co. are de gând să construiască uzine de asamblare a automobilelor electrice în Ungaria şi Turcia, în timp ce alţi producători, inclusiv Xpeng şi Zeekr, marca de lux a grupului Zhejiang Geely Holding Group, analizează şi ei posibilitatea de a produce automobile electrice în Europa. Preluare Agerpres

EXCLUSIV Dacia Bigster, printre vedetele Salonului Auto de la Paris

Mondial Auto de la Paris reuneşte în acest an peste 50 de producători care își promovează noutățile pe o suprafaţă de peste 85 de mii de metri pătrați. În centrul atenției sunt mașinile electrice fabricate în China, vehiculele cu volan dreptunghiular care ne trimit în universul jocurilor video, accesoriile și finisajele.

The post Exporturile de automobile electrice chinezeşti spre UE au explodat înainte ca tarifele vamale suplimentare să intre în vigoare appeared first on tvrinfo.ro.

  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *