S-a dat startul celui mai aşteptat eveniment de cumpărături din an, Black Friday. In timp ce unii comercianţi online încă mai pregătesc promoţii pentru săptămâna viitoare, companiile de curierat suplimentează echipele pentru livrări. Clienţii se aşteaptă însă la reduceri mai mici faţă de alţi ani. Şi numărul celor care nu cred că promoţiile sunt reale s-a dublat în ultimii trei ani, arată un studiu recent.
Unii dintre cei mai importanți retaileri au început de pe acum promoțiile de Black Friday. Cele mai mari magazine online așteaptă însă începutul lunii noiembrie. Clienții și-au pregătit listele cu produsele dorite.
Companiile de curierat au luat măsuri speciale pentru a face față numărului mare de comenzi din perioada următoare. Managerii se așteaptă ca volumele de marfă să crească semnificativ, mai ales după 8 noiembrie.
Lucian Baltaru, directorul general al unei companii de curierat: Am crescut capacitatea de sortare de la 80.000 de colete pe oră, la 120.000 de colete pe oră. Am crescut numărul de curieri cu aproximativ 60%. Și numărul de tir-uri care tranzitează hub-urile noastre în perioada vârfului de sezon crește de pe la 200 de tir-uri spre 400 de tir-uri.
Adriana Manu, directorul de marketing şi comunicare al unei companii de curierat: Dacă într-o zi obișnuită avem 350.000-400.000 de expedieri pe zi, în săptămâna următoare Black Friday-ului cresc până la 650.000-700.000 de colete.
Comercianții se așteaptă la vânzări mai mari decât la ediția de anul trecut a Black Friday, conform TVRInfo.
Cristian Pelivan, director executiv, Asociaţia Română a Magazinelor Online: Ne așteptăm la o creștere de aproximativ 10% a vânzărilor. Pentru a putea oferi cele mai bune reduceri, comercianții negociază aceste reduceri pe întregul lanț, cu importatorii, cu distribuitorii, cu furnizorii lor.
Cătălin Deacu, jurnalist TVR: Cele mai căutate produse de Black Friday vor fi electronicele și electrocasnicele, hainele și articolele de igienă personală, arată un studiu. Clienții se așteaptă la reduceri medii de 50%, ceva mai mici față de edițiile anterioare. În comparație cu anii trecuți a crescut însă și numărul celor care sunt sceptici cu privire la autenticitatea reducerilor.
Specialiștii în comerțul online ne recomandă să facem achiziții doar din surse sigure, pentru a evita capcanele.
Companiile de curierat se așteaptă ca timpii de livrare să crească în noiembrie și le recomandă celor care fac cumpărături de Black Friday să opteze pentru ridicarea personală a coletelor.