Tramvaiul 5 din Bucureşti ar urma să revină anul viitoar în februarie pe noile şine dacă vor fi rezolvate toate problemele de pe şantier. Deocamdată pe Bulevardul Barbu Văcărescu, între Podul Băneasa și Șoseaua Ștefan cel Mare se lucrează, sunt restricţii de circulaţie, trafic aglomerat şi bucureşteni nemulţumiţi. Primarul Capitalei a inspectat azi şantierul şi a anunţat că lucrările sunt realizate în proporţie de 75%. Iar contructorul spune că deocamdată nu are soluţie pentru viitoarele refugii din staţii.
Veștile bune nu-i încălzesc pe bucureștenii care au drum în zona Barbu Văcărescu. De aproape un an cei care sunt vecini cu șantierul linie tramvaiului 5 au avut tot felul de probleme. Autoritățile și constructorii dau însă asigurări că n primele luni din 2025 lucrările se vor încheia. Deocamdată traficul este aglomerat iar autobuzele care înlocuiesc tramvaiul au întârzieri.
Nicușor Dan, primarul general al Capitalei: Lucrările, global, sunt la 75%. Asta înseamnă că toată structura de rezistență este pusă în pământ. Suntem la 80% cu linia de tramvai. În momentul de față lipsește firul de alimentare, lipsește o stație electrică. Suntem cu plățile la zi.
Marin Mândrilă, reprezentant grup firme construcţii: Am avut și probleme cu banii, am oprit lucarrile, acum sunt materialele cele mai scumpe și toate sunt aduse din afară , chit de sudură, ,at toto din altetari, acum vin facturile foarte mari.
Cătălin Aflat, director Direcţia Investiţii, Primăria Capitalei: Au fost petiții, poluare fonică blocaj intersecție, zone care nu au avut iluminat. Nenumărate dar au fost și multe petiții în care am fost încurajați să facem tot ce trebuie.
Pentru a respectă termenele din contract mai sunt de rezolvat multe probleme. Cea mai complicată pare cea a noilor refugii.
Marin Mândrilă, reprezentant grup firme construcţii: N-am primit proiectul pentru ele, ca să zic așa, și copertinele, și mai este o problema și la Mediu, pentru că urmează să lărgim în anumite zone a peroanelor, și trebuie tăiați pomii, și puși alții.
Primăria Capitalei intenționează să reabiliteze 50 de kilometri de linii de tramvai din capitală cu bani europeni. Cele 12 trasee au fost deja atribuite.
Irina Zamfirescu, expert mobilitate urbană: Transportul cu tramvaiul are trei mari beneficii, față de celelalte forme de transport public în comun. pe de-o parte, această linie care poate fi clar separată de restul traficului, are o capacitate mare de transport de călători, și, nu în ultimul rând, nu prea poluează.
Tramvaiul 5 va circulă în sistemul metroului ușor în zona liniilor noi. Drumul dintre Pasajul Băneasa și Șoseaua Ștefan cel Mare va fi parcurs în aproximativ 12 minute.
The post Tramvaiul 5 ar trebui să revină pe șine în februarie. Nicușor Dan: ”Suntem la 80% cu linia de tramvai” appeared first on tvrinfo.ro.