O variantă de echipă sprijinită de General Motors pentru a intra în Formula 1 drept cea de-a 11-a echipă în sezonul competiţional 2026 este foarte probabil să reuşească după ce a fost respinsă anterior, potrivit unor surse citate vineri de Reuters.
Formula 1, deţinută de Liberty Media, a respins oferta lui Andretti din ianuarie, punând la îndoială dacă ar putea fi competitivă sau dacă ar putea aduce o contribuţie, însă a păstrat o portiţă deschisă pentru 2028 când General Motors ar putea să furnizeze motorul.
Comitetul Judiciar al Camerei Reprezentanţilor a SUA a lansat o investigaţie asupra unei posibil comportament necompetitiv, conform Agerpres.
Mediul competiţional s-a schimbat odată cu anunţul lui Michael Andretti, fost pilot de Formula 1 şi campion în 1991 la CART şi care este fiul lui Mario Andretti, campionul mondial de Formula 1 din 1978, din septembrie, că va face un pas în spate din rolul operaţional la nivelul companiei Andretti Global.
Andretti, care rămâne în poziţia de consilier şi este încă implicat în proiectul Formula 1, a transmis sarcinile partenerului de afaceri Dan Towriss, care s-a aflat la Las Vegas înaintea Marelui Premiu din acest weekend, al treilea din acest an din SUA.
Liberty Media trece de asemenea printr-o schimbare, şeful executiv timp îndelungat Greg Maffei urmând să părăsească postul la finalul acestui an.
Echipele se declară mai deschise, transmiţând că este un beneficiu clar pentru sport.
”Cred că dacă o echipă poate contribui la campionat, în special dacă GM decide să vină ca proprietar de echipă, aceasta este o poveste diferită”, a spus şeful Mercedes şi coproprietarul Toto Wolff într-o conferinţă de presă când a fost întrebat cum s-au schimbat poziţiile.
”Şi câtă vreme este un demers creativ, aceasta înseamnă că dezvoltăm popularitatea sportului, creştem profiturile din sport, iar apoi nicio echipă nu va avea ceva împotrivă. Astfel, îmi pun speranţa în acest demers”, a mai spus Wolff.
Wolff a explicat clar că nu echipele sunt cele care iau decizia. Organismul de conducere al FIA a aprobat anul trecut cererea înainte de a o transmite către Formula 1 pentru a o lua în considerare.
Echipele au argumentat că actuala plată de accedere de 200 de milioane de dolari, distribuită între cele 10 echipe existente în prezent, este insuficientă când sportul explodează la cheltuieli, iar unele echipamente sunt evaluate la peste un miliard de dolari.
Lucrurile s-ar putea schimba, când sportul va intra într-o nouă eră a motoarelor în 2026 şi când noul acord Concorde în materie de publicitate va fi de asemenea scadent.
O echipă sprijinită de General Motors ar putea să concureze cu motoare Cadillac din 2028, urmând să cumpere de la alt producător până atunci.
Andretti are deja o bază la Silverstone, în Anglia, cu un anumit număr de persoane angajate, inclusiv fostul şef tehnic din Formula 1 Pat Symonds în calitate de consultant inginer executiv.
”Am vorbit cu Mario cândva. Nu am vorbit cu fiul lui. Nu am vorbit cu alţi oameni care sunt în spatele demersului. Nu ştiu cine sunt. Dar cunosc General Motors. General Motors este o companie extraordinară”, a spus Wolff despre o posibilă intrare în Formula 1 a General Motors.
Fred Vasseur de la Ferrari a comentat la rândul său spunând ”cu siguranţă, aşa cum spune Toto, acest lucru este bine pentru sport, este bine pentru spectacol, este bine pentru afaceri şi aduce valoare părţii sportive, suntem cu toţii de acord”.
The Athletic a relatat că Formula 1 ar putea transmite curând informaţii suplimentare. Nu au fost transmise puncte de vedere de la Formula 1 sau de la reprezentanţii Andretti.