Diferențele de temperatură influențează foarte mult comportamentul anvelopelor din cauza compoziției materialului din care acestea sunt construite. Prin urmare, este bine de știut de ce nu este recomandabil să utilizăm același set de anvelope pe tot parcursul anului.
Mulți poate-și mai amintesc că odată existau anvelope pe care le puteam utiliza tot anul. Nu existau pneuri de iarnă sau de vară. Cu ce aveam, cu aia rulam. Ideal ar fi să nu scăpăm din vedere și alte informații din aceeași perioadă, și anume cu ce vehicule și în ce condiții rulam.
În primul rând, majoritatea mașinilor aveau motoare de sub 60 de cai-putere și aveau mase proprii de sub 1000 de kilograme. În al doilea rând vitezele medii de deplasare erau mult mai reduse decât la ora actuală, când pe drumurile naționale se circulă legal cu 90 km/h, iar pe autostrăzi cu 130 km/h.
Odată cu implementarea regulilor ce impun schimbările de anvelope în funcție de sezon, a crescut în mare măsură siguranța rutieră. Cu toate acestea se mai întâmplă să vedem persoane care rulează cu anvelope de vară în plină iarnă pe asfalt uscat, dar aceasta este o greșeală ce poate fi costisitoare, conform News.ro.
Anvelopele de vară sunt concepute pentru a oferi performanțe optime în condiții de temperatură ridicată și uscată. Cu toate acestea, atunci când temperaturile încep să scadă, acestea pot întâmpina anumite probleme și să nu mai ofere aceeași aderență și manevrabilitate.
Pneurile pentru vară sunt fabricate utilizând o compoziție specială de cauciuc care este adaptată pentru temperaturi ridicate. Această compoziție permit acestora să ofere o aderență excelentă pe șosea uscată și să se comporte bine în viraje sau la frânarea bruscă.
Pe de altă parte, când temperaturile scad, cauciucul devine mai rigid și mai puțin flexibil, ceea ce poate afecta aderența și manevrabilitatea acestora.