Construcția unui nou terminal pentru cel mai mare aeroport din țară, Henri Coandă, va fi o prioritate pentru Ministerul Transporturilor. Sorin Grindeanu a făcut anunţul al audierile din Parlament. Planurile pentru această investiție, estimată la câteva miliarde de euro, sunt vechi, dar au fost amânate din lipsa banilor.
În pragul Crăciunului, terminalul Sosiri al celui mai mare aeroport din țară, Henri Coandă, e plin de români care se întorc în țară să petreacă sărbătorile alături de cei dragi.
Vin de la muncă, din Germania. Am venit să ne bucurăm toți de sărbători, alături de familiile noastre.
De la Roma vin. Eu sunt din Constanța. Voi sta zece zile. După Revelion plec.
Am venit să îmi văd familia. Muncim afară și vrem să rămânem și noi de sărbători.
Și la Plecări e aglomerat. Mulți români vor petrece Crăciunul alături de rudele din străinătate sau au ales să meargă în excursii.
Cu siguranță este necesar un nou terminal. E destul de mic pentru populația care este și traficul care este.
Ar trebui îmbunătățit. Chiar nu mai arată a aeroport de 2024.
Traficul aerian pe aeroportul din Otopeni a crescut continuu după pandemie. Numai luna trecută, au fost peste 1,2 milioane de pasageri, conform datelor Asociației Aeroporturilor din România.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii: Prioritatea pe care trebuie să o avem în următorii patru ani este legată de construirea unui terminal nou la Aeroportul Internațional Henri Coandă din București și demararea tuturor procedurilor. Ajungem la capacitatea maximă în câțiva ani și e nevoie de un nou terminal.
Cătălin Deacu, jurnalist TVR: Cel mai mare aeroport din țară, Henri Coandă, ar fi trebuit extins cu un nou terminal încă din 2022, conform Planului Strategic de Dezvoltare, adoptat prin lege. Investiția a fost însă amânată șase ani din cauza lipsei banilor.
Reprezentații asociațiilor care militează pentru dezvoltarea infrastructurii consideră că investiția are și un rol strategic.
Mihai Crăciun, membru fondator al Asociaţiei Construim România: Extinderea Aeroportului Otopeni cu termialul doi este critică. La ora actuală, Bucureștiul nu este un aeroport de tranzit. Nefiind aeroport de tranzit, puțini sunt încurajați să investească în jurul Bucureștiului. Aici vorbim de o construcție complexă, care va costa câteva miliarde de euro până la finalizare, cu racord feroviar, cu racordul de autostradă.
Alte orașe din țară precum Timișoara, Iași, Cluj-Napoca, Tulcea și Oradea au deja aeroporturi extinse cu terminale noi. Și la Craiova lucrările sunt aproape finalizate și ar urma să fie gata în 2025.
The post Planuri pentru extinderea aeroportului din Otopeni appeared first on tvrinfo.ro.