Orice avion poate deveni invizibil dacă un mic motor electric este conectat la corpul avionului, pentru a forma un circuit electric care absoarbele undele radarului. Aceasta este schema propusă de un fizician român pentru o nouă tehnologie stealth.

Fizicianul Gabriel Pascu (foto) spune că ideea i-a venit după ce a studiat o invenţie a lui Carol Przybilla, cetăţean român de origine poloneză, fost inventator de curte al regimului Ceauşescu, care în 1991 a brevetat la OSIM o idee a sa mai veche: ”Aparat pentru tratamente biologic”. Se făcuse coadă de pacienţi la cabinetul  lui Przybilla, dar la scurt timp brevetul a fost trecut la ”secret” şi a fost luat de autorităţi pe motiv că acele informaţii sunt necesare unor înalte interese ale României. Pe scurt, aparatul avea capacitatea de a vindeca prin biorezonaţă. ”Eu l-am văzut. Este vorba despre rezonanţă în infraroşu, adică absoarbe vibraţia din zona bolnavă şi vindeca organismul. În fine, am gândit acest tip de a absorbi radiaţia şi pentru avioanele invizibile. Pur şi simplu mi-a venit ideea: dacă toată partea exterioară a navei, tabla avionului, este prinsă de corpul aparatului prin elemente nemetalice, iar tabla este conectată la un mic motor electric, ea devine un circuit electric, iar undelele radarului vor fi absorbite de acest circuit, nu mai reflectă nimic – aparatul devine invizibil pentru radar”, ne-a spus fizicianul  Gabriel Pascu.

Tehnologia stealth devine ceva banal

Adică, cu o investiţie minimă, orice aparat de zbor poate deveni invizibil pe radar, chiar şi rachetele. Situaţie în care toată tehnologia stealth de până acum, în care s-au chetuit râuri de bani, s-a perimat  brusc.

”Şi un MIG-21 Lancer poate dispărea de pe radar cu o investiţie minimă, de 1,3 milioane euro, cât ar costă o reparaţie capitală, dacă i se aplică această invenţie. Atenţie însă în ce este transformată radiaţia absorbită. Dacă devine căldură, atunci va putea fi văzută prin detectorul de radiaţie infraroşie – şi va fi doborât exact ca acel F-117 din Serbia. Dacă este transformat în lucru mechanic, atunci nu mai vede nimeni avionul”, ne-a spus Gabriel Pascu.

Sorin Dinea (foto), doctor în inginerie aerospaţială, preşedintele Fundaţiei Henrin Coandă, este de părere că macheta acestei idei trebuie realizată imediat. ”Am văzut datele tehnice. Ideea este foarte interesantă, simplă şi absolut funcţională, teoretic. Dar e nevoie de aplicaţie practică, urgent”.

Ar fi de 161 de ori mai ieftin decât un avion invizibil F-22

Dacă un avion invizibil  F-22 Raptor, cel mai bun din lume, costă 211 milioane USD, un F-35 ajunge la 109 milioane dolari, iar un SU-35, considerat varianta rusească a lui F-35, costă 40 de milioane de dolari, transformarea unui MIG-21 Lancer românesc în variantă invizibilă ar putea costa 1,3 milioane euro/aparat, preţul unei revizii tehnice serioase pentru bătrânul aparat de vânătoare-bombardament.

 

 

 

 

 

3 COMENTARII

  1. Invelirea avionului cu guma de mestecat (Orbit dar merg si chinezariile) ar fi o solutie mai ieftina. E elastica, absoarbe si socul in caz de prabusire, absoarbe radiatia electromagnetica a radarelor inamice si nu o va transforma in radiatie infra-rosie usor de detectat ci va fi convertita in lucru mecanic la aterizare cand, dupa belirea invelisului, zeci de molfaitori de guma o vor chewingui zile in sir dupa care o vor scuipa pe strazile patriei, prin carciumi, holuri, w.c.-uri, muzee, cinematografe, fabrici si uzine, o vor lipi pe sub mese, pe pereti. Bucatile de guma se vor lipi pe talpile pingelelor si isi vor disipa energia iar in lucru mecanic.
    P.S. Nu-mi furati ideea, in seara asta am depus patentul la OSIM si la noapte apare in scorMonitorul Oficial.

  2. buna unde il putem gasi pe :EUGEN CELAN, VASILE RUDAN, ROMULUS POPESCU, CAROL PRZYBILLA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 + 9 =