Caută
Close this search box.

Google-ul Rusiei vrea să devină echivalenta Amazon în comerţul electronic

Compania Yandex, cunoscută deja ca Google a Rusiei, lucrează la propriul serviciu de cumpărături online pentru a deveni echivalenta Amazon în această ţară, transmite Business Insider. Yandex, cea mai mare companie de tehnologie din Rusia, este cel mai bine cunoscută pentru crearea celui mai popular motor de căutare din ţară.

Compania are 50 de milioane de utilizatori pe lună, o statistică impresionantă având în vedere că în Rusia există în total 87 de milioane de utilizatori de internet, potrivit Association of Internet Trade Companies (AITC). Yandex se extinde în noi domenii, cum ar fi serviciul de taximetrie de tip ride-hailing Yandex.Taxi, asistentul digital Alice, dispozitive inteligente comandate vocal şi, cel mai recent, cumpărături online.

Într-un inteviu acordat Business Insider, directorul Yandez, Michael Levin, a spus că firma îşi dezvoltă servicul de comparare a preţurilor Yandex.Market într-o platformă pe care utilizatorii pot comanda produce precum dispozitive electronice, aparatură electrocasnică, jucării şi altete. Noul serviciu este o companie mixtă creată împreună cu Sberbank, cea mai mare bancă din Rusia, iar site-ul este în prezent în versiune beta, a spus Levin. Lansarea oficială va avea loc în acest an, iar Yandex a derulat un proiect pilot în oraşele Niznâi Novgorod, Kazan şi Ufa.

Levin nu a precizat care sunt veniturile ţinite de companie, dar a spus că Yandez vrea să atragă la sfârşitul acestui an câteva sute de mii de utilizatori pe zi. El a adăugat că nu este mult comparativ cu utilizatorii Yandex, dar că este mai mult comparativ cu majoritatea site-urilor de cumpărături din Rusia.

Potrivit analistului BCS Mitch Mitchell, dezvoltarea comerţului online din Rusia este sub cea din Marea Britanie şi Statele Unite. Principalele probleme sunt cele de logistică şi faptul că Rusia are o economice dominată de numerar. De regulă, ruşii care comandă produse online le plătesc atunci când sunt aduse de curieri.

AITC anticipează că ruşii vor cheltui online 1250 de miliarde de ruble (15-20 miliarde de lire sterline) în 2018, în timp ce eMarketer prognozează în cazul britanicilor cheltuieli online de şase ori mai mari, respectiv de 93,82 miliarde de lire. Yandex nu consideră că Amazon este concurenţa, a spus Levin. Pe măsură ce ruşii se obişnuiesc mai mult să cumpere online, Yandez vrea să concureze cu retailerii consacraţi care îşi dezvoltă servicii de comerţ electronic.

Sursa: Business Insider

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri