Dupa scandalul emisiilor (Dieselgate), grupul Volkswagen a lansat un plan ambițios pentru a deveni lider în domeniul vehiculelor electrice, investind sase miliarde de euro, din care 1,5 miliarde de euro vor ajunge la fabricile din Germania: Braunschweig, Salzgitter si Kassel.
„În prima fază, vom produce aproximativ zece milioane de vehicule pe baza platformei modulare MEB”, a afirmat șeful diviziei de mobilitate electrica, Thomas Ulbrich, la o prezentare în Dresda.
Obiectivul VW este să vândă anual trei milioane de vehicule electrice pana în 2025.
Recent, Volkswagen AG a anunțat și modificarea siglei brandului, pentru prima dată din 2012, deoarece se pregătește pentru era vehiculelor electrice și încearcă să-i refacă imaginea, afectată de Dieselgate. Noua siglă va fi prezentată anul viitor, odată cu lansarea unor modele electrice.
Adaptându-se perioadei actuale, sigla va trebui să fie vizibilă atât pe mașini cât și pe ecranele smartphone-urilor, a anunțat Jochen Sengpiehl, șeful de marketing al brandului VW.
Emblema VW, modificată ultima dată în urmă cu șase ani cu o imagine tridimensională, s-a schimbat foarte puțin de la renașterea producătorului auto, după Al Doilea Război Mondial.
De asemenea, brandul VW va extinde utilizarea mediilor digitale și a rețelelor de socializare, pentru a-i convinge pe consumatorii sceptici să treacă la vehiculele electrice. O imagine proaspătă a brandului reprezinta cheia planului de 20 de miliarde de euro al Volkswagen de cucerire a pieței vehiculelor electrice.
În pofida amenzilor, a litigiilor judiciare și a prejudicierii reputației companiei în urma Dieselgate, grupul VW a raportat in 2017 vânzări record de 10,74 milioane de vehicule si un profit de 11,6 miliarde de euro (14,3 miliarde de dolari) .