Caută
Close this search box.

Un afacerist, sătul să aştepte, construieşte în Timişoara un bulevard

timişoara

În prag de centenar şi cu vechime deja în Uniunea Europeană, o treime din drumurile României sunt tot neasfalte, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.

În acest context, în care statul pare complet nepăsător, unii investori privaţi contruiesc din banii lor drumuri, poduri şi sensuri giratorii, pe care ulterior le donează primăriilor.

În Timişoara – cu un milion şi jumătate de euro – un investitor privat a pornit construcţia unui bulevard cu două benzi pe sens. Până acum a turnat asfalt pe 300 de metri, pe care i-a cedat Primăriei. În plus, a făcut proiectul pentru un pod peste râul Bega şi un pasaj pietonal.

“Vom avea un bulevard cu patru benzi, cu trotuare, cu piste de bicilete stânga-dreapta, pe două părţi vor veni şi staţiile de transport comun necesare.”

Investitorul a decis să facă investiţia din banii lui pentru că nu a mai vrut să aştepte un proiect al Primăriei.

Ridică în zonă mai multe spaţii de birouri şi blocuri cu 1.200 de apartamente – iar dacă nu ar fi construit el bulevardul oamenii ar fi trebuit să traverseze un teren viran ca ajungă acasă sau la muncă.

Ovidiu Sandor, antreprenor: “E normal ca noile proiecte într-un oraş să aducă beneficii şi comunităţii. Am ajuns la această abordare în urma unui dialog pe care l-am avut cu primăria.”

Nicolae Robu, primar Timișoara: “Se convine cu investitorii realizarea unor obiective de interes public. Când e realizat obiectivul, atunci se donează municipalității.”

Şi în Oradea sunt drumuri făcute de investitori privaţi. De pildă unul a fost construit cu o sută de mii de euro şi leagă, pe un kilometru, un drum naţional de un cartier de vile.

Dacian Pallady, city manager Oradea: ”Raţiunile au fost, de regulă, pentru asigurarea unor căi de acces pentru diverse proiecte imobiliare, fie cu un scop comercial, fie cu un scop rezidenţial.”

În Craiova o firmă a donat Primăriei un sens giratoriu. Construcţia a costat 100.000 de euro.

Alexandru Cremene, director firmă de construcții: ”În această zonă nu era sens giratoriu, intersecţia fiind una la intrarea în oraş şi trebuia neapărat un sens giratoriu stabilit.”

Şofer: “Este foarte eficient, era foarte mare traficul aici și fluidizează traficul. Și arată și bine, schimbă faţa orașului.”

Proiecte similare există peste tot în ţară. Firmele private au construit inclusiv locuri de joacă pentru copii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri