Producătorul român de automobile, Dacia, continuă să aibă success pe piața europeană, iar 2018 a fost un an deosebit în acest sens, consemnând vânzări de peste 500,000 de unități. Conform Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA) Dacia a vândut în țările UE peste 519.000 de mașini anul trecut, cu 12% mai mult față de 2017.

Piața mașinilor noi a rămas la nivelul din 2017, în jurul a 15,1 milioane de mașini noi. Grupul Volkswagen are 24% din piața UE, iar PSA-Opel are 16%.

Dacia a terminat 2018 cu o cotă de 3,4%, în decembrie având 4%. Față de 2017 cota mărcii a crescut cu 0,3%. Grupul Renault are o cotă de 7,2%.

Germania a fost cea mai mare piață europeană, cu 3,4 milioane de mașini vândute, urmată de Marea Britanie, cu 2,36 milioane unități. În Franța s-au vândut 2,17 milioane unități, iar în România, 130.000. Piața bulgară a totalizat 34.000, iar cea din Ungaria, 136.000.

Volkswagen a fost marca lideră la cotă de piață, cu 11,2%, iar Renault a fost pe locul doi, cu 7,2%. Top 5 a fost completat de Ford (6,4%), Peugeot (6,3%) și Opel (5,7%). Mercedes a avut cea mai mare cifră de vânzări dintre mărcile germane premium – 838.000 de mașini, în timp ce BMW a vândut 778.000, iar Audi, 700.000 de mașini, arată ACEA.

167 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 + 9 =