Familia unei americane ucise în urma prăbușirii avionului 737 MAX a companiei Ethiopian Airlines 737 a intentat joi un proces împotriva companiei aeriene Boeing Co și a companiei Rosemount Aerospace Inc, care face componente ale aeronavei care este în centrul atenției investigatorilor, informează Reuters.

Plângerea a fost depusă în instanța federală americană din Chicago de către părinții pasagerei Samya Stumo, avocații menționând că aceasta a fost într-o călătorie de lucru atunci când zborul 302 al Ethiopian Airlines  s-a prăbușit pe 10 martie imediat după decolarea din Addis Abeba, ucigând toate cele 157 de la bord. Acesta a fost primul proces intentat în numele unei victime americane al dezastrului din Etiopia și primul care a vizat compania aeriană și producătorul de componente Rosemount, pe lângă Boeing.

Un raport preliminar lansat joi a indicat că piloții Ethiopian Airlines s-au luptat pentru a prelua controlul și a se menține în aer dar s-au prăbușit după restaurarea unui sistem informatic care ordona ca botul avionului să coboare din cauza unor date senzoriale defecte. Boeing a fost menținut la sol la nivel mondial în urma dezastrului, care a venit la cinci luni după accidentul Lion Air 737 MAX din Indonezia, care a ucis 189 de persoane.

Recursul de joi acuză Boeing că a făcut „profituri peste siguranță” și a spus că administrația federală a aviației (FAA) din SUA trebuie, de asemenea, să fie trasă la răspundere pentru certificarea 737 MAX. „Cei care se ocupă de crearea și vânzarea acestui avion nu au tratat-o ​​pe Samya așa cum ar trata fiicele lor”, a declarat Nadia Milleron, mama victimei, la o conferință de presă joi. Milleron a spus în lacrimi că dezastrul etiopian ar fi putut fi împiedicat în urma accidentului Lion Air. „Cei care au murit în Indonezia (…) morțile lor nu ar fi trebuit să fie în zadar”.

Într-o declarație care a urmat raportului preliminar din partea autorităților etiopiene, Boeing a declarat că informațiile de date de zbor indică faptul că avionul a avut un senzor de intrare eronat care a activat un sistem cunoscut sub numele de MCAS, similar cu dezastrul Lion Air.

Rosemount face senzorul de unghi de atac. Boeing, cu sediul în Chicago, care este, de asemenea, ținta proceselor asupra accidentului din data de 29 octombrie din Indonezia și lucrează la o soluție fixă ​​și la noi ghidaje de instruire pentru MAX.

Avocații familiei lui Stumo au depus, de asemenea, o acțiune federală împotriva organizației FAA în legătură cu accidentul din Etiopia. Experții juridici susțin că aceste cazuri se confruntă cu mari obstacole, de vreme ce funcționarii și agențiile guvernamentale sunt, în general, imune față de procesele civile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 + 7 =