Caută
Close this search box.

Ce legătură este între autostrada Ploieşti – Braşov, Fondul Suveran din Rusia şi Etiopia

rusia

Răspunsul este simplu: mafia PSD! Compania de construcții de infrastructură a statului chinez și Makyol, una dintre cele mai mari companii de construcții din Turcia, au experiență în special pe mari proiecte interne, iar pe piața internațională au lucrat aproape fără excepție în Africa și Asia.

În 2018, turcii de la Makyol au semnat un parteneriat cu Fondul de Investiții Directe al Rusiei, pentru a lucra împreună, la Moscova.

China Communications Construction Company (CCCC) și Makyol Group, mari companii de construcție de infrastructură din China și Turcia, au fost selectate de guvernul demis al Vioricăi Dăncilă să intre în parteneriat public-privat cu statul român, pentru construcția autostrăzii Ploiești-Brașov, proiect care se ridică la 1,4 miliarde de euro și în care România ar urma să bage 25% din bani, dacă această formulă va fi agreată de viitoarea guvernare.

Cele două companii, una deținută de statul comunist chinez, iar cealaltă cu capital privat, au mare experiență în construcția de șosele, porturi, aeroporturi, poduri și alte elemente de mare infrastructură, dar în special în țările de origine – China, respectiv Turcia.

Pe plan extern, experiența lor este cu precădere în țări din Africa și Asia, în timp ce experiența lor în spațiul european este aproape zero.

Chinezii de la CCC s-au asociat recent cu italienii pentru extinderea portului din Veneția și au mai lucrat în Malta. Experiența europeană a turcilor de la Makyol se reduce la o șosea construită în Albania sau infrastructură construită în Ciprul de Nord, controlat de Turcia.

În 2018, cu ocazia vizitei președintelui rus Vladimir Putin la Ankara, Makyol a semnat un acord cu Fondul de Investiții Directe al Rusiei, „fondul suveran” al Kremlinului, pentru a colabora pe proiecte de infrastructură, inclusiv șoseaua de centură a Moscovei.

Makyol face parte deja dintr-un parteneriat public-privat în Kazahstan, unde are o participație de 33% la consorțiul BAKAD, care construiește șoseaua de centură a celui mai mare oraș kazah, Almaty – un proiect în valoare de circa 750 de milioane de dolari.
Chinezii au făcut centura capitalei Etiopiei în 6 ani

CCCC are în portofoliu lucrări de anvergură, precum cel mai lung pod din lume (Danyang-Kushan), care are 165 de kilometri și face legătura între Shanghai și Nanjing, sau cel mai lung pod din Indonezia, care traversează strâmtoarea Madura.

Majoritatea porturilor, podurilor, șoselelor și altor obiective de mare infrastructură au fost construite de CCCC în China. În străinătate, au lucrat în Malaysia, Indonezia, Malta, Tajikistan, Mauritania, Mozambic, Senegal, Kenya, Pakistan, dar și Mexic sau Jamaica.

În Etiopia, compania chineză a construit centura din Addis Abeba, capitala țării – 33 de kilometri de autostradă cu profil complex (18 poduri și 23 de pasarele) în 6 ani, între 1998 și 2004, în cadrul unui contract de 100 de milioane de dolari, cu tot cu penalități plătite de statul etiopian.

Compania chineză este listată la bursa din Hong Kong și a avut un profit brut de aproximativ 8,2 miliarde de euro în 2018.

Turcii de la Makyol, companie din Istanbul, au o experiență de peste 50 de ani în construcții de infrastructură. În 2000, au avut primul proiect în străinătate, o șosea în Albania. În 2003, au intrat în Africa de Nord, construind patru șosele în Maroc, într-un contract de 350 milioane dolari.

În 2004, au construit aeroportul din Erbil, în Irakul de nord, contra 372 milioane dolari. În anii care au urmat, majoritatea șoselelor construite de Makyol au fost în Algeria și Maroc. Au lucrat însă și în Oman, Azerbaijan și Ciprul de Nord. În Turcia, au construit porturi, aeroporturi, șosele, hoteluri sau stațiuni turistice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri