Caută
Close this search box.

Şcolile Doctorale primesc termen-limită prelungit pentru acreditare, după decizia Guvernului

Ministerul Educaţiei a transmis că, după analizarea situaţiei funcţionării şcolilor doctorale din România, Guvernul a decis să prelungească termenul-limită de acreditare a Şcolilor Doctorale până la data de 31 decembrie 2021.

„Începând de la 1 ianuarie 2020, Ministerul Educaţiei şi Cercetării s-ar fi aflat în situaţia de a nu mai putea asigura funcţionarea în condiţii de acreditare a Şcolilor Doctorale, fiind imposibilă îndeplinirea condiţiilor de verificare şi acreditare din partea Agenţiei Române pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) într-un interval atât de scurt, astfel încât să nu fie întreruptă activitatea şi să se poate organiza admiterea la studii doctorale”, se arată în comunicatul de presă remis vineri, către Adevărul.

Concomitent cu această decizie, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a precizat că urgentează paşii necesari pentru ca acest proces să nu mai fie întârziat: – pentru metodologia aflată deja în consultare publică este planificată o şedinţă a Comisiei de Dialog Social, luni 23 decembrie, urmând aprobarea acesteia până la finalul anului 2019; – ghidurile de evaluare periodică vor fi realizate şi comunicate public de ARACIS, în termen de 45 de zile de la aprobarea metodologiei; – ulterior, universităţile vor depune dosarele în vederea evaluării ARACIS, în termen de 45 de zile şi, simultan, va fi planificată cooptarea experţilor străini în comisiile de evaluare ale ARACIS.

Astfel, Guvernul României va asigura evaluarea şcolilor doctorale pe baza următoarelor principii: Etică, Transparenţă şi Calitate. Noua metodologie de evaluare periodică va introduce şi un set de indicatori de etică academică, indicatori care nu existau în metodologiile anterioare.

Aceştia vizează suspiciunile de plagiat, cazurile dovedite de plagiat, demersurile iniţiate de universităţi pentru a combate fenomenul şi măsurile de prevenire, a mai transmis ministerul. Alte obiective ale metodologiei Ministerul Educaţiei a precizat şi încă două obiective: asigurarea calităţii în procesul educaţional pentru ciclul 3 de doctorat.

În plus, fiecare şcoală doctorală va fi evaluată, din 5 în 5 ani, în cadrul procesului de evaluare periodică a IOSUD, în vederea menţinerii acreditării; în cazul în care un domeniu de studii universitare de doctorat este organizat de mai multe şcoli doctorale din cadrul aceluiaşi IOSUD, evaluarea trebuie să se realizeze o singură dată, la nivelul IOSUD.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri