Caută
Close this search box.

Cu ce se confruntă Violeta Alexandru în lupta pentru schimbarea sistemului, la Ministerul Muncii

violeta alexandru

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, relatează pe Facebook cu cât de multe piedici se confruntă, în efortul de a eficientiza activitatea funcţionarilor. Sistemul reacţionează dur faţă de orice tentativă de schimbare, însă ea promite că nu se lasă.

„Totul începe cu: Nu se poate!

Urmează: Nu permite legea!

Apoi: Nu ne lasă UE!

Revine la: Aşa s-a făcut mereu! Tot un fel de – nu se poate!

Din 5 în 5 minute revine şi: Este funcţionar! De neatins. Tu eşti cu gândul la eficienta, la scopul final dar replica e cât se poate de directă.

Şi în final: Ştiţi, este soţul doamnei de la … sau Oricum nu aveţi ce să-i faceţi …

Pare a fi pe-viata-si-pe-moarte când provoci decizii pentru eficienţa în administraţie. Cea mai mare provocare astăzi: să schimbi sistemul public. Niciun curs nu bate viaţa din teren.

Un week-end despre schimbări. Ajung eu acolo. E nevoie. Spor la treabă în noul an!”, a anunţat Violeta Alexandru.

Violeta Alexandru s-a remarcat deja prin numeroase acţiuni menite să eficienteze activitatea uriaşului sistem birocratic înglobat în Ministerul Justiţiei. Recent, ea a sunat anonim la toate casele de pensii din ţara pentru a vedea personal cum sunt trataţi pensionarii sau ceilalţi cetăţeni care doresc să afle informaţii. A descoperit că serviciile oferite sunt departe de limita acceptabilă.

Ministrul a reuşit să vorbească cu foarte puţine dintre casele de pensii. Cele mai multe nu au răspuns sau au păsat apelul mai departe, fără a rezolva problema semnalată. Ea a anunţat că va lua măsuri, astfel încât în două săptămâni să se schimbe situaţia.

„De la pensionar la membru al familiei unei persoane în vârstă, Ministru sau cetăţean, Casele Judeţene de Pensii trebuie să răspundă tuturor la telefon.

Am făcut, în zilele lucrătoare dinainte de Crăciun, un simplu test. Am telefonat fiecărei Case Judeţene/locale (pentru Bucureşti) de Pensii. Iată doar 10 apeluri în filmarea de mai jos. Am vrut să am propria opinie, în completarea experienţelor pensionarilor care mi-au trimis mesaje pe această temă. Sunt probleme şi cu modul în care se vorbeşte pensionarilor care ajung la Casele de Pensii.

În 2 săptămâni, lucrurile se vor schimba.

La nivelul ţării, din 41 de Case Judeţene de Pensii apelate, doar 12 au răspuns la telefon. Am avut şi surprize plăcute, inclusiv Case judeţene care preiau cereri şi documente online. Şi un sector al Municipiului Bucureşti lucrează deja în online. Deci, se poate! Voi discuta fiecare caz la prima videoconferinţa cu reprezentanţii Caselor, organizată la începutul anului.

Primul contact între instituţiile din coordonarea Ministerului Muncii şi cetăţeni este, de foarte multe ori, prin intermediul telefonului. Oamenii cer minime îndrumări. Au nevoie de confirmarea unor informaţii afişate pe paginile de internet. Dacă le-ar primi, o parte dintre problemele ridicate s-ar lămuri de la început. Sunt oameni în vârstă cei care sună, de regulă. Pentru ei, oferirea unor minime informaţii, prin telefon, contează mult, salvează un drum parcurs cu dificultate de acasă la instituţie. Aceştia se deplasează greu, mai ales în sezonul rece.

Revin cu informaţii despre cum arăta astăzi contactul dintre celelalte instituţii din coordonarea MMPS şi cetăţeni, inclusiv companii, care intră în contact cu noi”, a scris Violeta Alexandru, pe Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri