Compania Facebook, care încearcă să-şi întărească lupta împotriva tentativelor de manipulare pe platformele sale sociale, a anunţat miercuri că a blocat trei noi campanii menite să influenţeze opinia publică, dintre care una legată de serviciile de informaţii ruse, transmite AFP.

Lucrăm constant pentru a detecta şi a face să înceteze acest tip de activitate, pentru că nu dorim ca serviciile noastre să fie folosite pentru a manipula oamenii„, a subliniat Nathaniel Gleicher, responsabil pentru securitate cibernetică al companiei Facebook, într-o postare pe blog. „Facem progrese în eliminarea acestui gen de abuz, însă, după cum am spus deja, aceasta este o provocare permanentă„, a mai spus el.

Reţeaua socială a suprimat mai multe zeci de conturi, pagini şi grupuri pe Facebook şi Instagram, nu neapărat din cauza conţinutului lor, ci din cauza modului în care ele funcţionau şi se coordonau pentru a-i induce în eroare pe cititorii lor cu privire la identitatea şi obiectivele lor, potrivit Agerpres.

Prima operaţiune era orchestrată din Rusia, cu 78 de conturi, 11 pagini şi 29 de grupuri pe Facebook, precum şi 4 conturi pe Instagram – proprietatea Facebook – şi viza în special Ucraina şi ţările vecine.

„Unele dintre aceste conturi erau prezentate ca fiind ale unor jurnalişti civici şi au încercat să contacteze decidenţi, jurnalişti şi alte personalităţi publice din regiune”, precizează Facebook. Potrivit anchetei sale, aceste conturi aveau legături cu serviciile de informaţii ruse.

A doua operaţiune era organizată din Iran şi se concentra pe SUA, cu 6 conturi de Facebook şi alte 5 pe Instagram. Ele distribuiau articole cu privire la actualitatea politică şi geopolitică, inclusiv despre subiecte precum alegerile din SUA, creştinismul, relaţiile americano-iraniene sau politica de imigraţie americană.

A treia reţea lucra din Vietnam şi Myanmar şi ţintea populaţia birmană, cu 13 de conturi şi 10 pagini de Facebook. Acestea criticau în principal doi operatori de telecomunicaţii şi erau legate, potrivit Facebook, de doi concurenţi în domeniu şi de o societate de relaţii publice.

24 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 + 3 =