Caută
Close this search box.

Spitalul care nu există decât în simulare grafică. CNA a interzis o reclamă electorală mincinoasă PSD

CNA a decis să interzică difuzarea unei reclame plătite de Primăria Sectorului 1, condusa de Daniel Tudorache (PSD), în care se afirma că Primăria Sectorului 1 a realizat un spital de urgenţă.

„Este o minciună!”, au exclamat la unison toți membrii Consiliului Național al Audiovizualului, cu privire la un spot al Primăriei Sectorului 1. Forul a decis, astăzi, să interzică reclama „Spitalul de Urgență”, care a rulat în ultimele săptămâni pe toate posturile de știri.

Care era problema cu reclama?

Pe scurt, nu informează corect și induce în eroare privitorul. În realitate, spitalul respectiv nu există, ci este prezentată doar macheta acestuia. Este doar la stadiul de proiect, iar spotul induce privitorilor ideea că spitalul este deja funcțional, potrivit argumentelor forului.

Se prezenta un spital când, de fapt, ce se vedea era o machetă.

Spitalul promovat în reclamă e încă în faza de proiect, iar ce se vede în spot este o machetă, explică Pagina de Media.

„Este o minciună și o campanie electorală pe față. Toate televiziunile se fac vinovate că au difuzat așa ceva”, a subliniat Dorina Rusu.

Aceasta a mai spus:

„O sa cer intrarea în legalitate pe informare corectă, adică să nu mai apară deloc”, a punctat aceasta.

De altfel, toți cei prezenți la ședință au fost de acord că spotul este o problemă. Totuși, discuțiile s-au poticnit puțin când a fost vorba de încadrarea reclamei la campanie electorală.

„Eu cred că se înscrie la campanie electorală”, a spus Cristina Pocora.

Și ceilalți oameni din CNA au considerat că spotul ar putea fi un spot electoral făcut în afara campaniei electorale (lucru pe care legea îl interzice), dar concret nu se poate aplica o sancțiune. De ce?

Explicația a fost dată de Radu Herjeu, membru CNA:

„Legal nu poate fi sancționat pentru campanie electorală. Pe ecran nu apare un om, un nume, ci apare o instituție, Primăria Sectorului 1.

Poate ar fi de competența Curții de Conturi să investigheze cum a cheltuit Primăria banii publici pe promovarea proiectului legat de spital”, menționează acesta.

Herjeu a mai spus:

„Este greu să dovedești că posturile de televiziune au știut că spitalul nu există, fiind un contract de comunicare comercială.”

În final, au fost două propuneri: intrarea în legalitatea, adică interzicerea spotului, care a trecut. S-a propus și trimiterea unei adrese către Curtea de Conturi, care însă nu a trecut la vot.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri