Kerosenul utilizat de avioanele de pasageri este, în nod normal, unul dintre cele mai scumpe produse petroliere, însă din cauza coronavirusului a devenit un component care este adăugat în combustibilul mai ieftin, utilizat de navele maritime, transmite Bloomberg.

Această modificare care în urmă cu un an era de neconceput reflectă dispariţia cererii de combustibil din partea industriei aeronautice, ca urmare a pandemiei de Covid-19. Şi având în vedere estimările Asociaţiei Internaţionale de Transportat Aerian (IATĂ), conform cărora călătoriile cu avionul nu vor reveni la nivelul de dinaintea crizei până în 2024, ar putea deveni o caracteristică normală a pieţei de combustibili pentru ceva vreme.

„Numai într-o situaţie în care economia este într-o gravă criza vedem cum componente mai scumpe se îndreaptă direct spre combustibilul cu nivel scăzut de sulf (VLSFO)”, subliniază Eugene Lindell, analist şef la firma de consultanţă JBC Energy GmbH.

Datele colectate de Bloomberg arată ca pe piaţa din Singapore preţul combustibilului de avion a scăzut de la peste 70 de dolari per baril în ianuarie la aproape 20 de dolari în mai, pentru că în prezent să îşi revină la aproximativ 41 de dolari. În paralel, preţurile bunker la combustibilul cu nivel scăzut de sulf (VLSFO) sunt în prezent cu 54% mai mici decât erau la finele anului trecut.

Declinul cererii pentru combustibili destinaţi aviaţiei şi transportului rutier generează o ofertă mai mare de componente care pot fi amestecate în combustibilul pentru shipping, declară săptămâna trecută directorul Internaţional Bunker Industry Association, Unni Einemo.

164 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 + 4 =