Pe șantierul podului de peste Dunăre, de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimilor trei decenii și al treilea din Europa, au ajuns bobinele din oțel galvanizat și schelele cablurilor principale, care însumează în total 81.000 de kilometri.

Sunt patru platforme pentru depozitarea cablului principal, unde au ajuns 3.000 de bobine din cele 3.500. În total, bobinele cântăresc circa 7.500 de tone de oțel galvanizat, a explicat administratorul responsabil pentru organizarea șantierului de la Jijila, Mădălin Chirnoagă, într-o filmare publicată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pe Facebook.

În total, cele două cabluri principale vor avea 81.000 de kilometri, au precizat specialiștii. Cablul principal este alcătuit din 16 toroane, între cele două turnuri, pe malurile Jijilei și Brăilei.

Între masivele de ancoraj și turn, cablul va fi alcătuit din 18 toroane. Fiecare toron are în compoziție 544 de cabluri. Astfel, diametrul total al cablului principal va fi de 0,6 metri.

După finalizarea turnurilor, va fi amplasată schela cablurilor, care va lega malul Jijila și malul Brăila, la o înălțime de aproximativ 200 de metri. Vor fi legate între masive de ancoraj, vor trece pe deasupra turnurilor și vor traversa Dunărea.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declarase anterior că podul de peste Dunăre, de la Brăila, „Golden Gate”-ul României, „va rămâne muzeu timp de un an”, pentru că drumurile noi de conexiune „au fost lăsate de izbeliște” și nu vor fi gata la timp.

Lucrările la podul suspendat de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimilor trei decenii și al treilea din Europa, se apropie de înălțimea maximă, pilonii trecând de 185, respectiv 160 de metri.

148 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here