Doi rezidenţi de la St Vincent’s Care Services, un azil pentru vârstnici din Brisbane (Australia), au fost plasaţi sub supraveghere după ce au primit din greşeală de cel puţin patru ori doza recomandată din vaccinul Pfizer împotriva COVID-19, a anunţat miercuri Ministerul Sănătăţii din această ţară, citat de EFE.

Nici unul dintre pacienţi nu a prezentat reacţii adverse, a precizat ministrul australian al Sănătăţii, Greg Hunt, care a informat că autorităţile investighează incidentul survenit marţi, potrivit TVR.

Hunt a subliniat că „nu a fost confirmată (cantitatea dozelor), deoarece este foarte greu să se ştie ce cantitate de ser exista în seringă, care s-ar putea să fi fost de patru ori mai mare (decât doza recomandată).

Medicul care a injectat vaccinul este anchetat pentru potenţială încălcare a protocoalelor şi a fost scos din programul de vaccinare naţională anti-COVID-19, care a început oficial luni cu administrarea vaccinului Pfizer lucrătorilor esenţiali şi rezidenţilor din căminele pentru bătrâni.

Directorul medical şi principalul consultant de sănătate al guvernului, Paul Kelly, a explicat că atunci când s-au realizat experimente în timpul testelor clinice ale vaccinului Pfizer, cu doze de până la patru ori mai mari decât cantitatea prescrisă, „datele efectelor secundare nu au presupus o problemă”.

Kelly a precizat că s-au produs cazuri similare de supradoze de vaccin în reşedinţe pentru bătrâni din Germania şi Marea Britanie, unde „efectele secundare au fost minime, mai ales la persoanele de vârstă înaintată”.

91 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here