Cârceii pot apărea în orice moment al zilei sau chiar noaptea, în timpul somnului. Se pare că nu doar lipsa activității fizice poate fi cauza apariției tot mai frecvente a cârceilor. Medicii avertizează că această problemă poate apărea din cauza anumitor afecțiuni, iar în cazul în care cârceii te deranjează cu regularitate, ar fi cazul să te adresezi la medic.

Ce probleme de sănătate poate ascunde un cârcel?

Deficitul de electroliți (calciu, magneziu, potasiu) este cunoscut ca fiind un factor important de risc pentru apariția cârceilor, aceștia având un rol esențial în contracția și relaxarea musculară.

Deficitul de magneziu

Deficitul de calciu poate fi cauzat de malabsorbție, deficit de vitamina D, afectarea glandelor paratiroide, insuficiența renală sau unele medicamente

Deficitul de vitamine din grupul B poate afecta funcția musculară, crescând riscul de cârcei.

Diabetul zaharat complicat cu neuropatie periferică poate favoriza apariția crampelor musculare prin afectarea nervilor ce deservesc musculatura membrelor inferioare. De asemenea, în cadrul episoadelor de hipoglicemie pot să apară cârcei.

Stenoza canalului spinal lombar poate avea ca simptome cârceii localizați la nivelul membrelor inferioare.

Afecțiunile glandei tiroide (hipo și hipertiroidismul) pot de asemenea crește riscul de afectare musculara.
Cum scapi rapid și ușor de cârceii deranjanți?
De îndată ce o crampă musculară te trezește din somn, este bine să te ridici în picioare și să încerci să întinzi mușchiul piciorului. Dacă tot piciorul este încordat, încearcă să lipești talpa de podea în timp ce masezi gamba dureroasă. Poți folosi și dispozitive de masaj de tip role din lemn sau din plastic, potrivit doc.ro.

Când îți recapeți mobilitatea piciorului, mergi câțiva pași pentru a întinde mușchiul. Apoi așează-te înapoi în pat și rotește glezna, astfel încât să te asiguri că nu au mai rămas porțiuni încordate în mușchii gambei. Poți folosi, de asemenea, comprese reci sau calde, precum și creme sau geluri împotriva durerilor musculare.

Ca măsură preventivă pentru cârcei, ai grijă să existe un echilibru între timpul petrecut pe scaun și în picioare. Nu purta pantofi cu toc foarte înalt pentru perioade lungi din zi și nu uita de exercițiile de întindere a mușchilor, în fiecare dimineață și seară.

151 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here