Wish, platforma de comerţ pe internet, este în vizorul autrorităţilor franceze. Bruno Le Maire, ministrul francez al Economiei îi reproşează că vinde produse neconforme, adesea periculoase şi uneori contrafăcute.

Site-ul va fi aşadar şters – mai exact adresele sale nu vor mai apărea – pe motoarele de căutare. O sancţiune sub formă de avertisment şi care este o premieră în Europa, potrivit RFI.

Serviciile franceze de represiune a fraudelor sunt cele care au cerut «dereferenţierea», cum se spune în limbaj informatic, plaformei de comerţ online Wish. Cu alte cuvinte, numele site-ului nu va mai fi propus pe motoarele de căutare din Franţa tip Google dar nici aplicaţia nu va mai apărea în magazinele de aplicaţii gen Play Store. In schimb, site-ul Wish va fi mai departe accesibil dacă internautul francez îi scrie direct adresa.

Sancţiunea anunţată de Paris este unică şi se explică prin faptul că s-au găsit prea multe produse neconforme sau periculoase propuse la vânzare de Wish. O platformă care comercializează foarte multe produse ieftine, fabricate în China.

Din raportul întocmit după analizarea a 140 de produse vândute pe Wish, Direcţia generală a concurenţei, consumului şi represiunii fraudelor (DGCCRF) aflăm că 90% din aparatele electrice analizate erau considerate ca fiind periculoase, la fel ca şi 62% din bijuteriile fantasy şi 45% dintre jucării. Platforma a fost înştiinţată de aceste nereguli şi rugată să retragă produsele ilicite. Wish le-a retras dar de multe ori le-a reintrodus apoi sub un alt nume. Autorităţile franceze au cerut aşadar platformei să se conformeze dar nu a primit niciun «răspuns satisfăcător». De unde decizia de a cere motoarelor de căutare să elimine adresa Wish din repertoriul propus francezilor.

«Nu putem tolera online ceva ce este interzis în magazinele fizice» spune Bruno Le Maire, ministrul francez al Economiei, într-un interviu acordat ziarului Le Parisien. Măsura anunţată de autorităţile de la Paris se înscrie însă într-un context mai larg, european, de combatere a contrafacerilor şi produselor neconforme.

Sancţiunea va dura până ce Wish se va conforma legislaţiei franceze dar dacă în următoarele săptămâni nu face acest lucru, ea riscă să dispară definitiv din peisajul digital francez. Platforma americană anunţă de partea ei că depune un recurs pentru a contesta «o acţiune ilegală şi disproporţionată» din partea autorităţilor de la Paris.

Wish a fost creată în 2010, are sediul bazat la San Francisco şi aparţine firmei ContextLogic. Plaforma spune că are 100 de milioane de utilizatori activi şi a început să fie cotată pe bursa din New York acum un an.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here