Marii operatori europeni de transport rutier de marfă au avut veniturile în creștere anul trecut, însă acestea au fost mult mai mici decât la alte moduri de transport.

Analiza Upply, numită „Panorama financiară a celor mai mari companii de transport și logistică din lume“, publicată recent, pentru anul 2021, nu prezintă doar indicatori financiari, ci măsoară și impactul tendințelor majore ale anului precedent, asupra pieței și asupra principalilor operatori internaționali.

Cei mai mari operatori europeni de transport rutier de marfă au avut venituri în creștere în 2021, dar mult mai puțin decât alte moduri de transport, scrie Revista Tranzit.

Aceasta după ce în anul 2020, deși au fost lăudați pentru menținerea lanțurilor de aprovizionare, în timpul carantinei, mai ales în cazul mărfurilor esențiale, transportatorii și-au văzut veniturile scăzând și au existat temeri reale că ar putea apărea un val de falimente.

În anul 2021 însă piața a revenit la creștere, iar menținerea ajutoarelor financiare în majoritatea țărilor a dus la evitarea falimentelor.

Piața europeană a transportului rutier a generat venituri în valoare totală de 372,35 de miliarde de euro, cu 14,8% mai mult decât în 2020, potrivit celei mai recente Carte albe privind piața europeană a transportului rutier de mărfuri.

Sectorul a beneficiat de redresarea producției și vânzărilor cu amănuntul, care au fost stimulate de creșterea consumului, și doar sectorul auto a continuat să întârzie.

În cazul firmelor de top, creșterea veniturilor a fost determinată de creșterea tarifelor – chiar dacă rata de creștere a fost mai modestă decât în transportul maritim și aerian – și de scumpirea motorinei, care a început în 2021 și s-a simțit și mai puternic în 2022.

Numărul unu european, DB Schenker, a avut volume de mărfuri cu 2,3% mai mari decât în 2020, până la 110,7 milioane de expediții, și venituri cu aproape 12% mai mari, de 7,517 miliarde de euro, dar pe de altă parte și costurile au crescut, iar ajutoarele de stat legate de Covid-19 au dispărut într-o serie de state. EBIT ajustat al DB Schenker a scăzut cu 28,5%, până la 113 milioane de euro.

Dachser a înregistrat o creștere de 6,8% a volumelor de mărfuri pentru filiala sa de logistică europeană și o creștere cu 13,1% a cifrei de afaceri, până la 4,99 de miliarde de euro, toate unitățile sale regionale înregistrând creșteri de două cifre ale veniturilor.

DHL Freight a înregistrat o creștere ușor mai scăzută, de 11,6%, până la 4,848 de miliarde de euro, dar EBIT a fost cu 57,5% mai mare decât în 2020, până la 126 de milioane de euro.

Pe a patra poziție, DSV Road a înregistrat o creștere puternică a veniturilor, de 16,2%, până la 4,764 de miliarde de euro, datorită cotei de piață mai mari și achizițiilor precum Global Integrated Logistics (GIL) și Globeflight în Africa de Sud, chiar dacă cea mai mare parte a veniturilor în divizia sa de transport rutier este generată în Europa.

Iar EBIT al grupului danez a fost cu 32,6% mai mare decât în 2020, de aproape 250 de milioane de euro.

Top 5 se încheie cu divizia rutieră a Kühne + Nagel, care a avut venituri în creștere cu 20,8%, până la 4,063 de miliarde de euro, și EBIT în creștere cu 51,6%, până la 87 miliarde de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.