Caută
Close this search box.

Proprietarii de vehicule diesel dau în judecată producătorul Mercedes

Firmele de avocatură care reprezintă sute de mii de consumatori și întreprinderi încearcă să-și conecteze cererile de despăgubire împotriva Mercedes într-un proces comun. Producătorul german este acuzat că ar fi „indus în eroare în mod deliberat” respectarea de către mașinile sale a standardelor de emisii prin „ascunderea” tehnologiei interzise.

Compania a negat instalarea „dispozitivelor de înfrângere” la o audiere de joi, la Londra.

Cererea de a aduce – ceea ce avocații susțin că va fi cea mai mare acțiune a grupului de consumatori – în fața instanțelor engleze este cea mai recentă evoluție juridică după scandalul emisiilor „dieselgate”.

Peste 300.000 de plângeri au fost depuse împotriva companiei Mercedes-Benz la Înalta Curte din Londra din partea proprietarilor de vehicule diesel care acuză că acestea ar fi fost echipate cu ”dispozitive de înfrângere” pentru a înşela testele de emisii, transmite B1, citând Reuters.

Producătorul german de automobile ar fi indus în eroare clienţii cu privire la conformitatea anumitor vehicule diesel, cu standardele de emisii de oxid de azot (NOx).

Mercedes-Benz neagă acuzația că vehiculele sale au fost instalate dispozitive de înfrângere ce pot modifica nivelurile de emisii ale vehiculelor.

Compania a transmis într-un comunicat: ”Credem că pretenţiile sunt lipsite de fond şi ne vom apăra cu fermitate împotriva lor”.

Procesul colectiv succede scandalului ”dieselgate” care a cuprins Volkswagen după ce a recunoscut că a înşelat testele pentru motoare diesel din SUA,;producătorul de automobile a trebuit să plătească peste 32 de miliarde de euro pentru reparaţii de vehicule, amenzi şi costuri legale.

Reprezentantul reclamanţilor, Oliver Campbell, a declarat în documentele instanţei că anumite vehicule Mercedes-Benz conţineau tehnologie concepută pentru a reduce emisiile de NOx, dar care funcţionează corect doar la anumite temperaturi.

El a spus că acest lucru înseamnă că vehiculele au produs ”cantităţi mult mai mari de NOx decât era permis” şi că Mercedes-Benz nu are nicio apărare sustenabilă în proces.

În replică, Helen Davies, avocatul care a reprezentat Mercedes-Benz în procesul de ieri, a negat învinuirile, motivând că nu a existat o reducere a eficienţei sistemelor de control al emisiilor; a argumentat că procesul se bazează în mare măsură pe litigii separate în Marea Britanie, intentate împotriva Volkswagen, care anul trecut a acceptat să plătească 193 de milioane de lire sterline pentru a soluţiona 91.000 de pretenţii, fără nicio admitere a răspunderii.

Au existat ”diferenţe cruciale” în cazul împotriva Mercedes-Benz, deoarece vehiculele sale nu au folosit niciun software care să recunoască momentul în care acestea sunt testate pentru emisii, a precizat aceasta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri