Caută
Close this search box.

Primele două dintre cele 100 de autobuze electrice cumpărate cu bani europeni circulă în Capitală

În București, circulă de vineri primele autobuze electrice. Deocamdată, au ieșit pe traseu doar două dintre cele 100 cumpărate cu bani europeni.

Acestea au autonomie de 300 de kilometri și dotări care vor face călătoriile mai ușor de suportat pentru pasageri. Mai trebuie pusă la punct însă rețeaua de încărcare. La capetele de linie și în autobaze încă lipsesc stațiile de încărcare.

Două dintre cele 100 de autobuze electrice care vor circula pe străzile din București sunt deja în trafic, iar până la finalul anului vor fi 20 în total.

Printre primii care le-au testat au fost primarul Capitalei, Nicușor Dan, și viceprimarul Stelian Bujduveanu.

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei: Sunt autobuze care au toate dotările, au aer condiționat, posibilitatea de plătire cu cardul, USB pentru telefoane mobile. Autonomia de aproximativ 300 de km.

La capetele de linii nu există deocamdată stații rapide. Iar în autobaze încă nu au fost montate stațiile de încărcare lentă. Singurul centru unde autobuzele electrice se pot realimenta este amenajat la Uzina de Reparații Ateliere Centrale în cartierul Tei, afirmă Nicușor Dan.

Stelian Bujduveanu, viceprimar general al Municipiului Bucureşti: Sunt 30 aduse, din care 10 sunt puse în funcțiune și alte 20 urmează să fie montate în perioada următoare. Optimist aș spune în primele luni ale anului viitor să avem totul funcțional și totul pe traseu. Pe lângă stațiile cu încărcare lentă vom achiziționa și stațiile cu încărcare rapidă, care vor fi montate la capetele de linie.

Ionuț Ciurea, director Pro Infrastructura: În mod normal, până pe la 40-50 de vehicule, stațiile lente din bază fac față. Dacă trecem de 50, atunci este posibil să avem o problemă. Deci este clar că avem nevoie de aceste stații rapide, astfel încât la capetele de linie cât stau, 5-10 minute, să fie încărcate. Să ai o încărcare astfel încât să mai duci câteva ture.

Autobuzele electrice sunt de proveniență chinezească. Au garanție 8 ani și au costat peste 58 de milioane de euro, cu finanțare din fonduri europene.

Vehiculele se adaugă celor 67 de tramvaie produse la Arad, care deja circulă pe liniile din Capitală.

În acest moment, 19 orașe din țară au făcut pasul spre transportul public în comun cu autobuze electrice

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri