În anul 1990 fostele stat socialiste, inclusive România au semnat un document privind dezarmarea, adoptat la noi prin Legea 18/1992. Conform acestui document, ţara noastră are dreptul să deţină 430 de avioane de luptă, 120 de elicoptere de atac, 1375 de tancuri,  1475 de tunuri grele.

În anul 2007, România a intrat în NATO şi din acel moment conceptul de apărare s-a modificat în sesnul că nu mai apărăm doar România, ci şi flancul estic al NATO. De aceea, capacitate de poliţie aeriană cu avioane, adică un număr de aparate de zbor, la standard militar de nivel occidental, gata să decoleze oricând, 24 de ore din 24, pentru a apăra teritoriu ţării, nu mai este doar un act patriotic, ci o obligaţie asumată la nivelul tuturor statelor member ale pactului nord-atlantic.  Acea ţară care nu poate susţine serviciul militar de polie aeriană pe propriul teritoriu, din lipsă de avioane standard, este obligată să cumpere acest serviciu de la statele membre NATO care au avioane. Menţionăm că România ar trebui să posede cel puţin 16 avioane capabile de luptă pentru a se putea achita de obligaţiile pe care le-a semnat cu partenerii occidentali.

Mig 21 a fost fabricat în 1957

MiG-21 a fost proiectat ca un avion de interceptare şi a zburat pentru prima dată în anul 1957. Au avut mare success mondial şi au fost fabricate peste 11.000 de exemplare. Români a achiţionat primele aparate în anii ’60. În anul 1992 Forţele Aeriene Române au iniţiat un program de modernizare a aparatelor MiG-21, pentru a asigura interoperabilitatea cu NATO şi pentru a mări capacitatea acestora de a executa misiuni la cerinţele luptei aeriene moderne.

foto-3

 

383 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here