Caută
Close this search box.

Guvernul a adoptat Strategia Generală privind Descentralizarea

Guvernul a adoptat, în şedinţa de miercuri, Strategia Generală privind Descentralizarea, document care prevede delegarea unor competenţe de la autorităţile centrale la cele locale în şapte domenii, respectiv agricultură, educaţie, sănătate, cultură, tineret şi sport, mediu şi turism.

”Am adoptat Strategia Generală privind Descentralizarea. Strategia se referă la descentralizarea competenţelor în şapte domenii, respectiv agricultură, educaţie, sănătate, cultură, mediu, tineret şi sport şi turism. Astfel, în conformitate cu calendarul aflat la această strategie, în termen de trei luni de la data adoptării strategiei, toate ministerele de linie vor adopta analize de impact cu privire la strategiile în domeniilor lor, iar în maximum şapte luni, în funcţie de analizele de impact şi analizele de oportunitate pe care fiecare minister le va face, se vor adopta legile sectoriale pe fiecare domeniu de descentralizare”, a anunţat vicepremierul Sevil Shhaideh, citată de Mediafax.

Ea a precizat că pe Agricultură este vorba despre descentralizarea implementării politicilor cu privire la amenajarea şi dezvoltarea durabilă a teritoriilor rurale, avizele şi autorizările în privinţa desfăşurării activităţilor agricole, în domeniul Culturii avizarea concesionării dării în folosinţă sau avizării intervenţiilor la monumentele istorice de clasă B, în Turism la oportunitatea transferului cu privire la emiterea brevetului de de turism şi testarea ghizilor, clasificarea structurilor de primire turistică, autorizarea plajelor turistice, avizarea documentaţiilor tehnice privind construcţiilor din domeniul turismului.

De asemenea, potrivit strategiei, în domeniul protecţiei mediului descentralizarea se referă la elaborarea strategiilor în domeniul protecţiei mediului, la parcurgerea procedurilor privind actualizarea şi revizuirea avizelor, acordurilor, autoritzaţiilor de mediu, realizarea lucrărilor de întreţinere şi ecologizarea plajelor turistice, în Sănătate la descentralizarea activităţilor desfăşurate de direcţiile de sănătate publică, respectiv încheierea contractelor cu cabinetele medicilor de familie, coordonarea unităţilor sanitare din reţeua autorităţilor locale, în domeniul educaţiei la descentralizarea activităţilor extraşcolare care se desfăşoară în palatele copiilor sau cluburile copiilor, iar în Tineret şi Sport la descentralizarea activităţilor care se desfăşoară în taberele şcolare, în cluburile şcolare şi cluburile sportive.

”Autorităţile locale vor primi competenţe exclusive de implementare. Tot ceea ce ţine de reglementări naţionale, control, inspecţie rămâne atributul exclusiv al autorităţilor centrale. Avantajul descentralizării, aşa cum a fost repetat, este de aducere a tuturor serviciilor publice mai aproape de cetăţeni”, a mai spus Shhaideh.

Ea a fost întrebată dacă au autorităţile locale personal pregătit pentru aceste competeţe.

”În acest moment nu vorbim de competenţele pe care le au astăzi autorităţile locale, ci de pregătirea procesului de descentralizare. (…) În acest moment vorbim doar de analizele de impact, apoi de legile sectoriale. Probabil că desfăşurarea acestor competenţe de către autorităţile locale le discutăm începând de la anul”, a precizat vicepremierul.

Un răspuns

  1. Consiliul pentru IMM-uri: Primaria Capitalei are de doua ori mai multi consilieri decat Londra si mai multi angajati decat Berlinul
    Miercuri, 12 Aprilie 2017, ora 19:31
    (…)___________________–––––––___________________
    Asta este una dintre marile tragedii ale sistemului republican mioritic, statul roman este un perfect stat social,INSA numai pentru un sub 0,5% din populatie, adica bugetarii si clienteleLE, situatia este valabila in orice alt oras, pana la cea mai mica comuna.iar „pestele de la cap se impute”, este de fapt cea care „da tonul”, adica un parlament extrem de supranumerar, si de aici toate institutiie mimeaza acest lucru, cel mai pagubitor pentru orice societate…La aceasta data si la asa „performanta” SOCIO-ECONOMICA Romania nu are nevoie de 300 parlamentari(cum spune legea de vreo 6 ani ca ar trebui sa fie!O alta gluma-de stat- cinica), ci doar o suta, deasemeni ar trebui comasate multe ministere si alte institutii, reduse numarul de ambasade si consulate, scoaterea popimii de la plati bugetare , cat si desfintarea institutiilor si functiilor fantoma, create cu dedicatie…Culmea nesimtirii este ca aceste persoane deja si-au facut banii(din salarii si spagi) pentru a incepe o afacere particulara, insa ce poate fi mai dulce decat suptul de la toti, prin intermediul statului? Desigur ca unii chiar au deschis diverse afaceri, cele mai multe prin intermediar, etc., iar ei -in continuare- primesc salariu de la stat si -datorita pozitiei oficiale- trag toate sforile pentru a avantaja afacerea lor, inclusiv total abuziv si fraudulent, stiind ca cei care ar trebui sa-i verifice si sa-i pedepseasca sunt tot din tagma lor, dar la un etaj superior…Solutia este unica, intoarcerea la Monarhie cu aport Englez, si recladirea unei structuri administrative si politice bazata pe un singur criteriu: EFICIENTA…

    Tweet

    Consiliul pentru IMM-uri: Primaria Capitalei are de doua ori mai multi consilieri decat Londra si mai multi angajati decat BerlinulFoto: Facebook / Gabriela Firea

    Primaria

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri