Interesul românilor pentru mașinile second hand este tot mai crescut, considerându-le o investiție bună, accesibile ca preț și importate din țări care au drumurile mai calitative.
Anularea timbrului de mediu din 2017 a favorizat la creșterea volumului de înmatriculări și reînmatriculări pe piața mașinilor rulate.
Pe locul 1 în topul vânzărilor se poziționează marca Volkswagen, după cum spune și numele care tradus însemnă chiar „vehicul popular”, preferat de 34% dintre respondenții unui studiu realizat de un site de specialitate. În primele luni ale anului 2018 s-au înregistrat peste 30.000 de unități vândute la noi în țară. Modele cele mai populare sunt Golf și Passat.
Locul 2 este ocupat de Opel, marcă nemțească cu peste 15.000 de unități vândute. Fiind o mașină nemțească cu un raport bun calitate-preț, este preferată de 21% dintre români. Cele mai dorite modele sunt Astra, Corsa și Vectra.
Pe al 3-lea loc în clasament se află mașinile Ford ce s-au menținut în topul zece în lume la producția de autoturisme, cu peste 11.000 de modele vândute de la începutul anului în România. Peste 16% dintre persoanele care au răspuns chestionarului preferă modele ca Focus sau Fiesta.
BMW se clasează pe locul 4, fiind marca de autoturisme care a înregistrat în anul 2010 un număr de 1,46 milioane de livrări pe plan mondial. Românii sunt de asemenea atrași de aceste mașini, 15% dintre respondenți preferând să achiziționeze modele second hand, iar cifrele arată peste 11.000 de tranzacții în 2018 în România. Cele mai accesibile sunt modelele seria 3 și seria 5.
Autoturismele Audi se află tot timpul în ton cu tendințele, după cum spune și sloganul oficial al firmei „Progres prin tehnologie „, lucru apreciat și de 13% din persoanele chestionate. În România vânzările au depășit 7.000 de modele, preferatele fiind A4 și A6.