Caută
Close this search box.

Grăbiți-vă, se vinde lanțul de hipermarketuri ”REAL”!

Retailerul german Metro AG a decis să-și vândă lanțul de hipermarketuri Real, pentru a se concentra pe activitățile cash-and-carry, transmite Reuters.

Metro, un conglomerat cu 2.000 de magazine în 29 de tari, a demarat de mai multi ani un vast proces de restructurare, care a inclus printre altele vânzarea magazinelor Kaufhof, pentru a se concentra pe activitățile cash-and-carry, și distribuția de produse electronice de larg consum.

Strategia implementata de Olaf Koch, directorul general al Metro din 2012, nu a reușit sa majoreze prețul acțiunilor companiei, care sunt în scădere din aprilie, în urma reducerii estimării de profit din cauza performantei slabe a operațiunilor din Rusia.
Și în trecut Metro a încercat să vândă Real dar nu a reușit să găsească un cumpărător pentru aceasta divizie, care înregistrează pierderi.

Piața germană este dominată de lanțurile de magazine Aldi si Lidl, după ce gigantul american Walmart s-a retras din aceasta țară în 2006. Walmart a înregistrat o pierdere de un miliard de dolari când și-a vândut magazinele către Metro, care le-a rebrenduit sub numele Real.
Unii analiști au speculat ca Amazon ar putea fi interesat de rețelele de retail din Germania – a doua mare piață a sa după SUA. Anul trecut, Amazon a achiziționat magazinele Whole Foods, care vând alimente organice, pentru 13,7 miliarde de dolari.

Real, care are 282 de magazine și 34.000 de angajați, a încercat în ultimii ani să-și extindă operațiunile online, comenzile reprezentând 2% din vânzări.
Luna trecuta, Metro a anunțat ca măsurile de stabilizare a afacerii din Rusia încep să dea roade, după ce a înregistrat un declin al câștigurilor în trimestrul doi din 2018.
Metro a efectuat o revizuire generala a activității din Rusia și a anunțat discounturi pentru a atrage mai multi traderi independenți si proprietari de restaurante.
Retailerul german a informat că declinul vânzărilor a încetinit semnificativ pe piața rusa, unde Metro operează aproximativ 90 din cele 760 de magazine Cash & Carry.
Totuși, la subsidiara din Rusia profitul înainte de taxe și dobânzi (EBIT) a scăzut la 58 de milioane de euro în trimestrul doi din 2018, de la 71 de milioane de euro în perioada similara din 2017.

La nivelul grupului, profitul înainte de taxe și dobânzi (EBIT) a scăzut la 133 de milioane de euro în trimestrul doi din 2018, de la 215 de milioane de euro in perioada similara din 2017, dar în linie cu estimările analiștilor.

Vânzările trimestriale ale lanțului de hipermarketuri Real au scăzut cu 7,2%, in timp ce pierderile operaționale s-au extins la 44 de milioane de euro, in contextul in care sindicatul Verdi se opune noului contract de munca prin care retailerul vrea să-și scadă costurile cu personalul.

Profitul net a scăzut la 57 de milioane de euro în trimestrul doi din 2018, de la 75 de milioane de euro în perioada similara din 2017, în timp ce vânzările au înregistrat un declin de 3,7%, la noua miliarde de euro.

În august, Olaf Koch a dat asigurări ca Metro nu intenționează să vândă lanțul sau de supermarketuri Real din Germania.

„Suntem acum într-un moment în care putem spune: compania și-a organizat cu succes viitorul”, a declarat Koch, pentru revista WirtschaftsWoche (WiWo) când a fost întrebat pentru cât timp va păstra Metro rețeaua Real.

„Acum ne ocupam de dezvoltarea cu succes a Real, de proprietățile noastre imobiliare, de sporirea potențialei valori a noului model de afaceri, pe fondul creșterii rapide a pieței online”, a adăugat seful Metro.

Dezvoltarea unui concept „hala de piață” la un magazin Real din Krefeld – Germania – a majorat cu 30% numărul de clienți. Aproximativ 30 dintre cele 280 de magazine Real pot fi pe termen mediu transformate în „hale de piață”, în timp ce în alte unități ar putea fi incorporate diverse aspecte ale acestui concept, a explicat Koch.

În anul fiscal încheiat la 30 septembrie 2017, Real a raportat un declin al vânzărilor de 3,1% și o scădere de 24% a profitului operațional.

Anul trecut, Metro AG a finalizat procesul său de divizare în doua societăți, în condițiile în care activitățile sale din domeniul hipermarketurilor au început sa fie cotate independent pe bursele de la Frankfurt și Luxemburg.

Acționarii Metro au votat în favoarea divizării grupului în doua entități, una care va cuprinde operațiunile angro Metro Cash & Carry, care vor păstra denumirea Metro, în timp ce activitățile de distribuție de produse electronice de larg consum, regrupate sub marca Metro-Saturn, vor fi rebotezate Ceconomy.

Metro Group este una dintre cele mai mari și mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de unități în 29 de țări și peste 220.000 de angajați. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în Romania în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din București. Astăzi, rețeaua numără 32 de magazine în 24 de orașe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri