Augustin Lazăr a trimis o solicitare CSM, în care cere sesizarea CCR în legătură cu modul în care au fost modificate Legile Justiției prin OUG 7.

„În temeiul art. 146 lit. e) din Constituție, vă supun atenției posibilitatea sesizării Curții Constituționale, în vederea soluționării conflictului juridic de natură constituțională între Guvernul României, pe de o parte, Parlamentul României, Consiliul Superior al Magistraturii și Ministerul Public, pe de altă parte, conflict determinat de modalitatea în care Guvernul și-a exercitat atribuția de legiuitor delegat în materia ”legilor justiției”, așa cum se va arăta în
cele ce urmează.
*
Vă adresăm această solicitare în considerarea calității dvs. de titular al
dreptului de sesizare, conferit de prevederile constituționale anterior evocate.
*
Conflictul ce ar urma să fie dedus, spre soluționare, Curţii Constituționale vizează în mod cert conținutul și întinderea atribuţiilor constituționale ale autorităţilor publice aflate în conflict și rezolvarea unei situații juridice conflictuale a cărei naștere rezidă în mod direct în textul Constituției”, se arată în documentul de 27 de pagini, trimis de Procurorul General către CSM.

În ce priveşte conflictul raportat la rolul constituțional al Consiliului Superior al Magistraturii, „ordonanțele de urgență nr. 90 și nr. 92, ambele din 2018, au fost avizate de către Consiliul Superior al Magistraturii; avizul, deși pozitiv, a cuprins observații care, însă, au fost ignorate de către Guvern.

Ordonanța de urgență nr. 7/2019 a fost adoptată fără avizul Consiliului Superior al Magistraturii.

Ordonanța de urgență nr. 12/2019 a fost avizată negativ de către Consiliul Superior al Magistraturii. Este de semnalat faptul că forma publicată în Monitorul Oficial cuprinde dispoziții care nu au existat în forma supusă avizării Consiliului ( a se vedea art. II pct. 1 ).

Avizul CSM nu există

Procedând în acest mod, Guvernul, practic, a golit de conținut atribuția Consiliului de avizare a proiectelor de acte normative care privesc activitatea autorităților judecătorești, prevăzută de art. 38 alin. 3 din Legea nr. 317/2004.

Or, această atribuție încălcată reprezintă una dintre componentele rolului constituțional al Consiliului Superior al Magistraturii de garant al
independenței justiției”, precizează în acelaşi document Augustin Lazăr.

199 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here