Caută
Close this search box.

Ancheta privind prăbușirea Ethiopian Airlines: Piloții au urmat măsurile de urgență prezentate de Boeing

Piloții avionului Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX, care s-a prăbușit luna trecută, au luat inițial măsurile de urgență prezentate de producător, dar totuși nu au putut prelua controlul aeronavei, a informat „The Wall Street Journal” preluat de AFP.

Aeronava s-a prăbușit la scurt timp după decolare pe 10 martie, omorând 157 de persoane în cel de-al doilea accident mortal al unei aeronave 737 MAX în mai puțin de cinci luni, forțând o menținere la sol a modelului.

Primul accident – un accident Lion Air din Indonezia care a ucis 189 de persoane în luna octombrie – a dus la emiterea unui buletin de buzunar care aduce aminte operatorilor de linii directoare de urgență pentru a suprascrie unui sistem anti-stall dezvoltat special pe planurile MAX. Piloții care au încercat să preia controlul asupra jetului etiopian au urmat aceste proceduri pentru a opri sistemul de mărire a caracteristicilor de manevrare (MCAS), dar nu au reușit să-și recupereze controlul, a declarat WSJ, citând persoane informate cu privire la concluziile preliminare ale anchetei. Apoi au repornit sistemul, încercând să găsească alte modalități de a controla jetul înainte de prăbușire, a adăugat ziarul. Sursele sale au spus că „cele mai recente detalii se bazează pe datele descărcate de la aparatele de înregistrare a cutiei negre a avionului”. Raportul preliminar privind accidentul va fi emis probabil în această săptămână, a afirmat guvernul etiopian.

MCAS este considerat a fi un factor cheie în ambele accidente 737 MAX. Acesta este conceput pentru a reduce automat nasul aeronavei dacă detectează o cădere sau o pierdere a vitezei față de aer. Înainte de a se prăbuși, piloții Lion Air 737 MAX s-au străduit să îl controleze, deoarece MCAS a împins în mod repetat nasul avionului în jos, conform înregistratorului de date de zbor. Atât avioanele Lion Air, cât și cele etiopiene – modelele MAX 8 – au înregistrat, în mod obișnuit, urcări abrupte și coborâșuri abrupte, precum și viteze de fluctuație a aerului, înainte de a se prăbuși la scurt timp după decolare. Etiopia a spus că există „asemănări clare” în cele două accidente.

Boeing a adunat săptămâna trecută sute de piloți și reporteri pentru o prezentare privind modificările propuse de MCAS – inclusiv sistemul care nu mai face corecții în mod repetat atunci când piloții încearcă să-și recâștige controlul asupra avionului. Compania este nerăbdătoare să obțină aprobarea pentru un remediu care ar putea readuce avioanele în aer. Dar administrația americană a aviației federale (FAA), care a fost pusă în discuție săptămâna trecută la o ședință a Congresului cu privire la supravegherea Boeing, a declarat că se așteaptă ca planificatorul să trimită remediul propus „în următoarele săptămâni” după ce va întreprinde activități suplimentare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri