Lanţul de hipermarketuri ar urma să ajungă la 160 de magazine şi afaceri de peste 3 mld. euro în anul 2022.
Liderul comerţului local după cifra de afaceri are achiziţionate 40 de terenuri, pentru a deschide câte zece magazine pe an, în perioada anilor 2019 – 2022. În prezent, reţeaua numără peste 120 de hipermarketuri.
„Grupul german are 40 de terenuri cumpărate pentru expansiunea viitoare şi caută în continuare să achiziţioneze“, spun surse apropiate companiei.
În medie, un magazin Kaufland – pentru că despre această reţea este vorba – costă între 30 şi 45 mil. lei, cu tot cu teren, conform datelor declarate anterior de oficialii germani. Ţinând cont că, pentru următorii patru ani, compania are planificate 40 de deschideri, sumele totale ce vor fi investite (inclusiv terenurile deja achiziţionate) se ridică la 1,2-1,8 mld. lei.
Nemţii au intrat pe piaţa locală în 2005 şi s-au extins an de an, uneori cu 3-4 unităţi, alteori cu 13-14 magazine.
„În acest an compania vrea să deschidă 10 hipermarketuri, la fel şi în 2020. În anii următori, respectiv 2021 şi 2022, vor fi 10 sau mai mult de 10 deschideri pe an“, spun sursele ZF. Oficialii Kaufland nu au comunicat planurile de expansiune şi nici rezultatele pe 2018.
Retailerul german a obţinut în prima parte a anului (ianuarie – iunie 2018) afaceri de 5,1 miliarde de lei, cu 9% mai mari decât cele din primul semestru al lui 2017, arată calculele ZF pe baza datelor publice. Ritmul de creştere s-a menţinut şi în a doua parte a lui 2018, conform surselor ZF, astfel că businessul lanţului de hipermarketuri s-a dus spre 11 mld. lei.
Ţinând cont de expansiune şi de ajungerea la maturitate a unor magazine deja deschise, rata de creştere bugetată până în 2022 va fi de 8-10% pe an, ceea ce înseamnă că cifra de afaceri ar putea ajunge spre 16 mld. lei (peste 3 mld. euro).