Lanţul de hipermarketuri ar urma să ajungă la 160 de magazine şi afaceri de peste 3 mld. euro în anul 2022.

Liderul comerţului lo­cal după cifra de afaceri are achi­ziţionate 40 de terenuri, pen­tru a deschide câte zece magazine pe an, în perioada anilor 2019 – 2022. În prezent, re­ţeaua numără peste 120 de hipermarketuri.

„Grupul german are 40 de terenuri cum­pă­ra­te pentru expansiunea viitoare şi caută în con­tinuare să achiziţioneze“, spun surse apro­piate companiei.

În medie, un magazin Kaufland – pentru că despre această reţea este vorba – costă între 30 şi 45 mil. lei, cu tot cu teren, conform datelor de­clarate anterior de oficialii germani. Ţi­nând cont că, pentru următorii patru ani, com­pa­nia are planificate 40 de deschideri, sumele to­tale ce vor fi investite (inclusiv terenurile de­ja achiziţionate) se ridică la 1,2-1,8 mld. lei.

Nemţii au intrat pe piaţa locală în 2005 şi s-au extins an de an, uneori cu 3-4 unităţi, alteori cu 13-14 magazine.

„În acest an compania vrea să deschidă 10 hipermarketuri, la fel şi în 2020. În anii urmă­tori, respectiv 2021 şi 2022, vor fi 10 sau mai mult de 10 deschideri pe an“, spun sursele ZF. Oficialii Kaufland nu au comunicat planurile de expansiune şi nici rezultatele pe 2018.

Retailerul german a obţinut în prima parte a anului (ianuarie – iunie 2018) afaceri de 5,1 miliarde de lei, cu 9% mai mari decât cele din primul semestru al lui 2017, arată calculele ZF pe baza datelor publice. Ritmul de creştere s-a menţinut şi în a doua parte a lui 2018, conform surselor ZF, astfel că businessul lanţului de hipermarketuri s-a dus spre 11 mld. lei.

Ţinând cont de expansiune şi de ajungerea la maturitate a unor magazine deja deschise, ra­ta de creştere bugetată până în 2022 va fi de 8-10% pe an, ceea ce înseamnă că cifra de afaceri ar putea ajunge spre 16 mld. lei (peste 3 mld. euro).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

7 + 3 =