Unele partide aleg să își plătească singure promovarea campaniei electorale pe Facebook, altele apelează la firme specializate.
Banii sunt rulați astfel de la partid, prin terți care fac „sponsorizări” pe Facebook, iar apoi sunt decontați de stat, dacă prezidențiabilii depășesc pragul de 3%.
Mircea Diaconu are cea mai numeroasă suită de firme de promovare.
Trei companii bagă bani în sponsorizarea postărilor electorale despre Diaconu – una cu legături la Chișinău, alta legată de un membru CNA apropiat de Victor Ponta și alta, legată de ALDE, devenită celebră pentru fake-news-ul „Cioloș, copilul lui Soros”.
PSD pentru Viorica Dăncilă și PNL pentru Klaus Iohannis bagă banii direct de la partid pe Facebook, însă la liberali contribuie și firma secretarului general adjunct al PNL București. USR folosește pentru Dan Barna o mică agenție media, însă a investit cel mai mult dintre toți în sponsorizări pe Facebook – peste 300.000 de euro în cele două campanii din 2019.
Teodor Paleologu și PMP apelează la o firmă dintr-un sat vâlcean deținută de un român republican din Florida
Citiți mai multe pe europalibera.org